Šoreiz uzmanības centrā autori, kuri pārstāv Japānā radušos mūzikas žanru Kankyō Ongaku. Tā ir vides mūzika jeb mūzika, kura ir radīta kādai konkrētai telpai, ēkai, parkam, dīķim, kalnam, veikalam vai upei.

Kankyō Ongaku (環境音楽) ir japāņu ambientās mūzikas žanrs, kas radies pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados. Termins "kankyō" nozīmē "vide" vai "apkārtne", un mūzika ir paredzēta, lai radītu dabiskās vides sajūtu, izmantojot lauka skaņas ierakstus, sintezatorus un citus elektroniskos instrumentus. Kankyō Ongaku raksturo atmosfēriskas un minimālistiskas skaņu ainavas, kurās bieži ir gari, lēni attīstoši posmi un smalkas faktūras. Tas bieži tiek saistīts ar jēdzienu "ma", kas attiecas uz japāņu negatīvās telpas vai tukšuma estētiku, un tiek teikts, ka tas ļauj klausītājam pilnībā iegremdēties skaņā.

Yoshio Ojima - Entrance - "Entrance" ir japāņu komponista Jošio Odžimas minimālistisks un skaņdarbs, kas tiek uzskatīts par klasisku Kankyō Ongaku žanra piemēru. Tajā ir reti izkārtoti elektroniskie un akustiskie instrumenti, tostarp klavieres un zvani, un tajā ir iekļauti dabas skaņu ieraksti, piemēram, ūdens un putnu dziesmas. Dziesmas ēteriskā atmosfēra un smalku skaņas slāņu izmantošana rada mierīguma sajūtu tās klausītājā.

Hiroshi Yoshimura - Time After Time ir japāņu komponista Hiroši Jošimura skaņdarbs, kas sākotnēji tika izdots viņa albumā Soundscape 1:  Surround 1986. gadā. Dziesmu raksturo tā rāmā un meditatīvā kvalitāte, kurā ir vienkārša, taču skaista melodija, kas atskaņota uz elektriskajām klavierēm. Tas, kas atšķir Time After Time no citiem ambientajiem skaņdarbiem, ir tas, ka Yoshimura izmanto dabas skaņu, piemēram, lietus un tāla pērkona ierakstus. Šīs skaņas piešķir ierakstam dziļuma un iegremdēšanas sajūtu, radot skaņas vidi, kas aicina klausītāju pilnībā iegremdēties tajā.

Yoshiaki Ochi Beat The Water ir Jošiaki Oči skaņdarbs, kas izdots viņa 1986. gada albumā Ear Dream. Dziesmā ir valdzinošs ritms, ko rada piloša ūdens skaņas un netradicionālas perkusijas. Tas ir izcils piemērs Oči unikālajai pieejai mūzikas kompozīcijai un rada kustības un plūstamības sajūtu. Beat The Water tiek uzskatīts par Kankyō Ongaku žanra klasiku, un tas ir tēlains un valdzinošs skaņdarbs, kas atalgo rūpīgu klausīšanos.

Still Park - Ensemble ir japāņu komponista Satoši Ašikavas skaņdarbs, kas sākotnēji tika izdots viņa 1982. gada albumā Still Way. Albums tiek uzskatīts par Kankyō Ongaku žanra orientieri, un tas ir pazīstams ar novatorisku lauka ierakstu un vides skaņu izmantošanu. Melodija tiek atkārtota ar smalkām variācijām visā skaņdarbā, radot kontemplācijas un meditācijas sajūtu. Parka skaņas – putnu dziedāšana, kukaiņu dūkoņa, lapu šalkoņa – nemanāmi saplūst ar flautas melodiju, radot bagātīgu un ieskaujošu skaņas vidi, kas aicina klausītāju pilnībā iesaistīties mūzikā.

Azukiiro No Kaori ir Susumu Yokota dziesma, kas tika izdota viņa 1998. gada albumā Sakura. Tajā ir smalka melodija, kas tiek atskaņota uz instrumenta koto, ko pavada elektroniski ritmi un faktūras. Dziesma ir pazīstama ar tradicionālo japāņu instrumentu un skalu izmantošanu, kas rada unikālu un mierīgu gaisotni. Kopumā tas ir skaists un hipnotisks ambientās tehno mūzikas skaņdarbs.

Rain Dance (Rain Mix) ir Hiroši Jošimura skaņdarbs, kas izdota viņa 1987. gada albumā Wet Land. Dziesmā ir lietus skaņas un smalka klavieru melodija, ko pavada maigas elektroniskas tekstūras. Tas ir pazīstams ar savu minimālisma pieeju kompozīcijai un nomierinošu atmosfēru, padarot to par skaistu Yoshimura ambient mūzikas piemēru.

Sweet Revenge ir Ryuichi Sakamoto skaņdarbs, kas izdots 1994. gadā. Ryuichi Sakamoto ir augsti novērtēts komponists, pianists un elektroniskais mūziķis. Viņš ir pazīstams ar savu novatorisko pieeju mūzikai, kurā apvienoti klasiskās, elektroniskās un tradicionālās japāņu mūzikas elementi. Sweet Revenge ir populāra dziesma no Sakamoto plašās diskogrāfijas un demonstrē viņa spēju radīt "infekciozas" un priecīgas melodijas.

Wet Land ir Hirosi Jošimuras dziesma, kas izdota viņa 1987. gada albumā ar tādu pašu nosaukumu. Skaņdarbā dzirdamas plūstoša ūdens skaņas, kā arī maigi elektroniski toņi un faktūras. Kopējais efekts ir nomierinošs un mierīgs, radot ieskaujošu skaņas vidi, kas izraisa dabas skaistuma sajūtu.

Wasser ir Inoyama Land, japāņu elektroniskās mūzikas dueta, kura sastāvā ir Makoto Inoue un Yasushi Yamashita, dziesma. Skaņdarbs tika izdots viņu 1983. gada albumā "Danzindan-Pojidon". Albuma nosaukums ir atsauce uz bērnu spēli Japānā, kurā tiek lēkts pāri virvei, kas tiek šūpota uz priekšu un atpakaļ. Albuma rotaļīgais un dīvainais tonis atspoguļo šo bērnišķīgā brīnuma un nevainības sajūtu. Kopumā Danzindan-Pojidon ir augsti novērtēts izdevums, kas demonstrē Inoyama Land unikālo pieeju elektroniskajai mūzikai, kas ietver tradicionālās japāņu mūzikas elementus un dabas skaņas. Albums tiek uzskatīts par Kankyō Ongaku žanra klasiku un lielu ietekmi uz ambientās mūzikas attīstību Japānā.

Epilogue ir Yutaka Hirose nomierinošs un atmosfērisks skaņdarbs, kurā ir ritoša sintezatora melodija, tradicionāli japāņu mūzikas elementi un tam piemīt nomierinoša un sapņaina skaņa. Sākotnēji tas tika izdots 1986. gadā. Skaņdarbā dzirdami ūdens pilienu skaņas ieraksti.

Afternoon of the Apparing Fish ir rāms un apcerīgs ambients Masahiro Sugaya skaņdarbs, kas pazīstams ar savu sapņaino skanējumu, smalkajām klavieru melodijām un ūdens un kaiju balsīm fonā. Skaņdarbs ir kļuvis par iemīļotu klasiku ambientās mūzikas pasaulē.

Dark Side of the Star ir Haruomi Hosono skaņdarbs, kas pazīstams ar dziļiem sintezatora toņiem un atmosfēras efektiem. Tas tika izdots 1989. gadā kā daļa no viņa albuma The Endless Talking un tiek uzskatīts par japānas ambientās mūzikas klasiku.

Raidījumā skan:

Yoshio Ojima – Entrance (Yoshio Ojima) 3:03
Hiroshi Yoshimura – Time After TIme (Hiroshi Yoshimura) 3:43
Yoshiaki Ochi – Beat The Water (Yoshiaki Ochi) 2:30
Satoshi Ashikawa – Still Park – Ensemble (Satoshi Ashikawa) 5:21
Susumu Yokota – Azukiiro No Kaori (Susumu Yokota) 2:39
Hiroshi Yoshimura – Rain Dance (Hiroshi Yoshimura) 7:32
Ryuichi Sakamoto – Sweet Revenge (Ryuichi Sakamoto) 4:10
Hiroshi Yoshimura – Wet Land (Hiroshi Yoshimura) 3:40
Inoyama Land – Wasser (Makoto Inoue, Yasushi Yamashita) 4:18
Yutaka Hirose – Epilogue (Yutaka Hirose) 7:42
Yutaka Hirose – In The Afternoon (Yutaka Hirose) 8:23
Masahiro Sugaya – Afternoon of the Appearing Fish (Masahiro Sugaya) 9:38
Haruomi Hosono – Dark Side Of The Star (Haruomi Hosono) 5:38