"Es daudz sēžu mēģinājumos. Zinu, ka citi komponisti to nedara. Bet es daru. Un man patīk to darīt. Man patīk process teātrī. Esot šajā vidē un ar cilvēkiem, kuri atveido tēlus, kaut kas jau pielīp. Es ļoti iedzīvojos kontekstā, kuram rakstu mūziku," - tā sarunā ar teātra zinātnieci Ievu Struku saka komponists Edgars Mākens. "Tas ir kolektīvās mākslas spožums un posts: top kaut kas vairāk, nekā tu jebkad būtu varējis radīt [viens], bet tas nekad nav tāds, kādu tu perfekti iztēlojies."

2013./2014. gada sezonas "Spēlmaņu nakts" balva kā Gada mūzikas autoram Edgaram Mākenam tika piešķirta par mūziku Elmāra Seņkova iestudējumiem "Ezeriņš" un "Sarkangalvīte un vilks" Nacionālajā teātrī un "Vasarnieki" Rīgas Krievu teātrī.  

"Antigone", "Mežapīle", "Meitenes", "Zēns", "Par tēviem", "Arī vaļiem ir bail", "Tukšais zieds", "Sievietes daļas" Nacionālajā teātrī, Valmieras teātrī – "Nāves deja", Liepājas teātrī – "Šekspīrs" un drīzumā gaidāmie "Grimmi"… Tā ir tikai daļa no izrādēm, kurās skan Edgara Mākena mūzika. Bet viņa kameropera "Kontakts" (režisore Ināra Slucka) nesen pirmizrādi piedzīvojusi Ģertrūdes ielas teātrī.