Ciklā "Sestdienas vakars Operā" ielūkojamies Ņujorkas Metropoles operas arhīvā un no tā ārā ceļam bel canto meistara Gaetāno Doniceti operu "Roberto Deverē", kurā Notingemas hercogieni Sāru atveido Elīna Garanča.

2016. gadā, viesojoties Ņujorkā, "Klasikas" direktore Gunda Vaivode ne tikai apmeklēja šīs operas pirmizrādi 24. martā, bet arī apciemoja un izvaicāja pašu Elīnu - gan par "Roberto Deverē" iestudējumu un āķīgo bel canto, gan attiecībām ar kolēģiem un dzīvi steidzīgajā Ņujorkā, gan par to, kā šobrīd jūtas Elīnas skaistā balss un arī vienu otru noslēpumainu nākotnes sapni, kuru dziedātāja nolēmusi īstenot Latvijā...

Bet nu - par iestudējumu. Neparastu izaicinājumu uzņēmusies dziedātāja Sondra Radvanovska, vienas sezonas laikā dziedot visas trīs Doniceti Tjūdoru dinastijas karalieņu lomas; šo varoņdarbu savulaik paveikusi slavenā Beverlija Silsa, un kopš viņas laikiem uz Ņujorkas opernama skatuves tas nav atkārtots.

Triloģijas kulminācijas operā Radvanovska ir karaliene Elizabete I, kura spiesta parakstīt nāves spriedumu savam iemīļotajam – augstmanim Roberto Deverē. Tenors Metjū Polencāni ir Deverē; mecosoprāns Elīna Garanča un baritons Marjušs Kveceņs papildina galveno kvartetu bel canto meistardarbā, ko diriģē Doniceti lietpratējs Mauricio Benīni. Tāpat kā iepriekš "Annu Boleinu" un "Mariju Stjuarti", sers Deivids Makvikārs iestudējis arī šo izrādi un īstenojis bezgalīgi ambiciozu režisora veikumu.