Jau vairāk kā 150 gadu kopš tās pirmizrādes 1871. gadā "Aīda" ir viena no populārākajām operām visā pasaulē. Interesanti, ka Metropoles operā Ņujorkā tā ir viena no visvairāk iestudētajām Džuzeps Verdi operām - tur piedzīvotas teju 1200 izrādes! Iestudējuma režisore ir amerikāņu leģenda Sonja Frisela, ar kuru arī gaidāma intervija starpbrīža laikā pēc pirmā cēliena.

Šovakar klausāmies šā gada 13. maija ierakstu, kurā galvenās lomas dzied Lea Kročeto (Aīda), Horhe de Leons (Radamess) un Oļesja Petrova (Amnerisa). Iestudējumā iedalās arī Georgijs Gagnidze, Kristians van Horns, Kšistofs Bačiks, bet Paolo Karinjani diriģē Metropoles operas kori un orķestri.

Šī opera iejūsmos jebkuru opermīli. Blakus monumentāliem skatiem ar sarežģītiem dziedājumiem un plaša diapazona emocionālo gammu, tā ir arī intīma opera, kas radīta Verdi brieduma periodā. Tajā viņš ne tikai piedāvā sev raksturīgās brīnišķās melodijas, bet arī spilgtu harmoniskās pasaules skanējumu - komponists veidojis tādu mūzikas audumu, kas lieliski uzbur senās Ēģiptes noskaņu.

Šīvakara ierakstā būs divi starpbrīži, kuru laikā dzirdēsim intervijas ar titullomas atveidotāju Leu Kročeto, režisori Sonju Friselu un Metropoles operas kora kormeistaru Donaldu Palumbo. Bez tā arī aizraujošs skats vēsturē - "Aīdas" dzīve Ņujorkas Metropoles operā kopš operas pirmā atskaņojuma 1886. gadā.

Pēdējo 35 gadu laikā “Aīda” uz Metropoles skatuves izrādīta režisores Sonjas Friselas iestudējumā. Šajā sezonā Ņujorkas opera diemžēl no iestudējuma atvadās. Šī iemesla dēļ starpbrīža laikā būs iespēja noklausīties interviju ar pašu Sonju Friselu. Sarunas laikā režisore teic, ka joprojām “Aīdu” uzskata par labāko operu mūzikas vēsturē un kā režisorei viņai ļoti patīk arvien atklāt stāsta dažādās dimensijas.