Telefoniski sazināmies ar pasaulslaveno latviešu tenoru ALEKSANDRU ANTOŅENKO: tuvāk uzzinām par viņa koncertiem "Mūžīgā gaisma" kopā ar Rīgas pareizticīgo kamerkori "Blagovest", kas 14. aprīlī skanēs Ventspils koncertzālē "Latvija", bet 28. aprīlī – Rīgas Domā.

Koncerta programmā – brīnišķīgi, bet nepelnīti reti atskaņoti latviešu mūsdienu garīgās mūzikas skaņdarbi – Artura Maskata (1957) skaņdarbs "Lieldienās" (Na Strastnoi) un Pētera Butāna (1942-2020) oratorija korim, ērģelēm un sitaminstrumentiem Lux aeterna ("Mūžīgā gaisma"), par kuru komponists saņēmis Lielo mūzikas balvu, kā arī citas pareizticīgās mūzikas pērles.

Izteiksmīgais Artura Maskata tenoram Aleksandram Antoņenko veltītais skaņdarbs "Lieldienās" (Na Strastnoi), Borisa Pasternaka dzejas iedvesmots, ir – komponista paša vārdiem runājot – piepildīts ar "augšāmcelšanās brīnumu, tā spēku un varenību". 

Pētera Butāna vienlaicīgi ekspresīvā un meditatīvā oratorija Lux aeterna (tulkojumā no latīņu valodas – "Mūžīgā gaisma") apvieno dažādus garīgos tekstus, kuros rodama mūžīgās gaismas klātbūtne – gan kanonisko rekviēma jeb mirušo piemiņas mesas tekstu, gan Vecās derības 5. Psalma un Mozus grāmatas pantu tekstus senslāvu valodā, gan latviešu dzejnieces Aspazijas dzejas rindas. 

Koncertā piedalās: tenors Aleksandrs Antoņenko, Rīgas pareizticīgo kamerkoris "Blagovest", diriģenti Aleksandrs Brandavs un Jānis Kokins, Larisa Carjkova (ērģeles), Uģis Krišjānis (klavieres), Edgars Saksons, Uģis Krūskops un Ivo Krūskops (sitaminstrumenti).