Amerikāņu klasiķe Kellija Reiharte ir radījusi kārtējo pārliecinošo vingrinājumu žanra dekonstrukcijā – šoreiz kārta krimināldrāmai.
23. oktobrī Rīgas Starptautiskajā kinofestivālā kino Splendid Palace būs skatāma filma “Afērists” par, iespējams, visneveiklāko muzeja aplaupīšanu un vismelanholiskāko zagli – operācijas galveno prātu, kādu vien ekrāni piedzīvojuši. Kannu kinofestivāla galvenajā konkursā izrādītajā darbā bezdarbnieka – galdnieka ar mākslas izglītību lomā iejūtas britu superzvaigzne Džošs O’Konors, kuru atpazīs daudzsēriju filmas “Kronis” skatītāji. Viņa atveidotais Mūnijs gribētu būt misters Riplijs – mākslas, vērtslietu un identitātes zaglis ar izkoptu gaumi. Tikai viņš nav tik izmanīgs, viņam ir sieva un bērns, un viņš dzīvo rimtu vidusšķiras dzīvi septiņdesmito gadu Masačūsetsas nostūrī. Kopā ar vēl neveiklākiem pāriniekiem gaišā dienas laikā viņš apzog muzeju. Nepārtraukti mulstošs, antisociāls, un acīmredzami ieklīdis nepazīstamā teritorijā, Mūnijs mēģina slēpt noziegumu un sāk bēguļot.
Filmu caurstrāvo 70. gadu analogā melanholija, sākot ar filmas mākslinieka darbu un kadra kolorītu, beidzot ar laikmetam raksturīgo džeza mūziku, ko sarakstījuši Robs Mazureks un Čads Teilors no grupas “Chicago Underground”.
Komponista un multimediju mākslinieka Mazureka enerģiskais un straujais filmas skaņu celiņa plūdums veido lielisku kontrastu ar Reihārtei raksturīgo rāmo montāžu un operatora Kristofera Blauvelta radīto samtaino kadru.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X