Kārtējā iknedēļas mūzikas notikumu apskatā Post factum ir daudz pārlūkojamā un apspriežamā turpat vai visas Lieldienu nedēļas garumā – uzmanības lokā seši koncerti!

Domās dalās eksperti: mūzikas apskatniece, žurnāliste, muzikoloģe Gunda Miķelsone, "Klasikas" programmu vadītāja Maruta Rubeze, kā arī pianists un rosīgais kamermūziķis Rihards Plešanovs.

* Atceramies Pūpolu jeb Palmu svētdienas pēcpusdienu Latvijas Radio 1. studijā, kur Baha/Buzoni, Pētera Vaska, Bendžamina Britena un Valentīna Silvestrova mūzikā satikās pianists Reinis Zariņš un divi dziedātāji: kontrtenors Jānis Šipkēvics un tenors Mārtiņš Klišāns;

* viesojamies arīdzan Pūpolsvētdienā un dienu pirms tās Cēsīs notikušajos festivāla Pētera Vaska mūzikas aprīlis abos koncertos: kamerorķestra Kremerata Baltica un Gidona Krēmera koncertā, kā arī soprāna Maijas Kovaļevskas solokoncertā, kurā piedalījās arī pianiste Agnese Egliņa, flautiste Dita Krenberga, čellists Kristers Šīmanis un sitaminstrumentālists Guntars Freibergs;

* pakavējamies Zaļajā ceturtdienā – 17. aprīlī – "Hanzas peronā" izskanējušajā Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra un igauņu diriģentes Kristīnes Poskas programmā ar Georgija Osokina solo Arvo Perta izvērstajā opusā klavierēm un orķestrim Lamentate, kā arī Ludviga van Bēthovena Sesto ("Pastorālo") simfoniju;

* ciemojamies Andra Veismaņa vadītajā Orķestra "Rīga" un kamerkora Ave Sol koncertā Lielajā piektdienā – 18. aprīlī – Rīgas Sv. Jāņa baznīcā Sabīnes Ķezberes, Jēkaba Mediņa, Viļņa Šmīdberga un Antonio Loti darbu programmā ar Uģa Prauliņa pamatīgo, kontrastiem bagāto vokāli instrumentālo opusu Stabat Mater finālā, kas tovakar piedzīvoja savu Latvijas pirmatskaņojumu;

* visbeidzot ielūkojamies pagājušās nedēļas īpašo viesu – Camerata RCO jeb Amsterdamas Karaliskā Concertgebouw orķestra solistu un koncertmeistaru ansambļa koncertā Latvijas Nacionālajā teātrī – ar Volfganga Amadeja Mocarta un Johannesa Brāmsa šedevriem.