27. aprīļa sestdienā pēc divu nedēļu pārtraukuma atgriežas ar Valsts Kultūrkapitāla fonda atbalstu veidotais raidījums Post factum, kas šoreiz Marutas Rubezes pārziņā.

Orķestra "Rīga" un tā galvenā diriģenta Valda Butāna programmu "Marko Polo. Indijas stāsti" festivālā Windstream 11. aprīlī VEF Kultūras pilī amerikāņa Dana Vilsona un spāņa Luisa Serano Alarkona partitūru īstenojumu kopā ar Indijas klasisko instryumentu trio vērtē muzikologs Boriss Avramecs, bet dialogā ar mūzikas žurnālisti Inesi Lūsiņu atskatīsies uz vijolnieces Kristīnes Balanas, LNSO un diriģenta Jāņa Liepiņa krāsaino piedāvājumu Č. Aivsa, Ē. Korngolda un S. Franka mūzikā 12. aprīlī Lielajā ģildē.

Muzikoloģe Lauma Malnace pievēršas koncertiem 17. un 18. aprīlī, izceļot pirmatskaņojumus: Riharda Dubras Stabat Mater vainagoja Rīgas Doma meiteņu kora Tiara izloloto priekšnesumu kopā ar kamerorķestri Airas Birziņas vadībā Rīgas Domā, izskanot arī J. Jančevska, A. Dzenīša un Ē. Ešenvalda a cappella kora darbiem un K. Adamaites krāšņajai ērģeļspēlei J.S. Baha un S. Franka darbos, bet Jēkaba Nīmaņa vokālais cikls ar U. Bērziņa dzeju "Astotie" Ievas Paršas un LNSO pūšaminstrumentālistu priekšnesumā iekļāvās Gunta Kuzmas vadītajā Zaļās ceturtdienas piedāvājumā Anglikāņu baznīcā L. van Bēthovena un R. Štrausa partitūru ietvērumā.

Lielajā Piektdienā raidījuma veidotāju ceļi veda gan uz Sv. Marijas Magdalēnas baznīcu, kur Māra Kupča vadībā Collegium Musicum Rīga kopā ar dziedošajiem solistiem Rinaldu Kandalincevu, Terēzi Greteri un Ilzi Grēveli pirmoreiz Latvijas klausītājiem atklāja J.S. Bahs tulkoto laikabiedra Dž. Pergolēzi Stabat Mater kantātē Tilge, Höchster, meine Sünden (BWV 1083). Nākamā pietura bija Rīgas Doms, kur Latvijas Radio kora, Valsts kamerorķestra Sinfonietta Rīga un diriģenta Sigvarda Kļavas interpretācijā izskanēja J. Karlsona Adoratio un divas daļas no skotu komponista Dž. Makmilana Stabat Mater.

Pēc P. Vaickovska vadītā Ars Antiqua Riga uzstāšanās Jaunajā Sv. Ģertrūdes baznīcā Klusajā sestdienā B. Avramecs akcentē O. di Lasso mūzikas vērtības un iepazīstina ar trombona priekšteci sakbutu.

Aprīļa pēdējo Post factum noslēdz mirkļi festivālā "Pētera Vaska mūzikas aprīlis" Vidzemes koncertzālē "Cēsis", kur vairākus koncertus sniedz britu vijolnieka Hugo Tičati vadītais domu biedru kolektīvs no Zviedrijas O/Modernt.