Šonedēļ recenziju raidījumā Post factum epicentrā ir Latviešu simfoniskās mūzikas lielkoncerts, kas 28. janvārī izskanēja Lielajā ģildē. 

Tajā satikās Latvijas profesionālie simfoniskie orķestri: Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris, Latvijas Nacionālās operas orķestris un Liepājas Simfoniskais orķestris. Koncerta programmā bija iekļauti latviešu komponistu – Jāzepa Vītola, Helmera Pavasara, Jāņa Mediņa, Jura Karlsona skaņdarbi, kā arī Ilonas Breģes jaundarbs – Ceturtā simfonija. Koncerta solisti bija dziedātājs Daumants Kalniņš, vijolniece Paula Šūmane un čellists Kristaps Bergs, bet pie diriģenta pults stājās Ainārs Rubiķis, Guntis Kuzma un Kaspars Ādamsons, kuram tā bija debija Lielkoncerta vēsturē.

Par šo nozīmīgo, ikgadējo notikumu iespaidos trīs dažādu paaudžu muzikologi: lielkoncerta idejas iedvesmotājs, mākslas doktors Arnolds Klotiņš, Valsts kamerorķestra Sinfonietta Rīga mākslinieciskā producente un Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijas lektore Baiba Kurpniece, kā arī "Klasikas" programmu vadītāja un Latvijas Televīzijas "Kultūras ziņu" veidotāja Anete Ašmane-Vilsone

Bet sākam ar ieskatu sitaminstrumentu virtuoza un komponista Riharda Zaļupes veidotajā mūzikas, gaismu un sajūtu ceļojumā Through the Apocalypse to Home, kas mākslas centra Zuzeum Lielajā izstāžu zālē skanēja 28. un 29. janvārī. Koncerts apvienoja godalgotus Latvijas mūziķus: uzstājās pats Rihards Zaļupe (marimba / sitaminstrumenti / klavieres / vokāls), Raimonds Petrauskis (sintezatori / klavieres), Jānis Bērziņš (ģitāras), Dace Zālīte-Zilberte (čells), Kaspars Kurdeko (bungas un citi sitaminstrumenti), bet īpašā viešņa bija vokālā grupa Latvian Voices. Gaismu partitūru veidoja Those guys lighting. Šo iedvesmojošo notikumu klātienē baudīja Anete Ašmane-Vilsone, pēc tā izskaņas uz sarunu aicinot sitaminstrumentālistu Guntaru Freibergu.