Šoreiz raidījumā Post factum, ko veidojusi Maruta Rubeze kopā ar ekspertiem Borisu Avramecu un Vilni Kundrātu, gan nācies pasūroties par trim slimības dēļ atceltajiem koncertiem, tomēr arī šajā situācijā izdevies gūt daudz jaunu un, galvenais, pozitīvu iespaidu...

"Latvijas koncertu" rīkotajā Rudens kamermūzikas festivālā pianista Jura Žvikova solo koncerts Made in California 20. oktobrī Spīķeru koncertzālē (Borisa Avrameca vārdiem - "šovs šī vārda labākajā nozīmē") līdz ar solista aizokeāna pieredzi padarīja šo priekšnesumu teju autentisku, spektrā no efektīgiem kopskaņu klasteriem un asprātībām Henrija Kauela (1897-1965) agrīnajos opusos un Džordža Krama (1929-2022) rakstu niansētības (tostarp Olivjē Mesiāna mūzikas atbalsīm) "Mazajā Ziemassvētku svītā", līdz Džona Adamsa (1947) ekstravertajai, virtuozajai un pārsteigumpilnajai stilistikai, kā arī Džona Keidža (1912-1992) pieklusinātajam sapnim (Dream, 1948) un jau pavisam klusumā iegrimušajam "4'33''" (1952). 

Uz JVLMA Lielo zāli bijis jādodas divkārt: 21. oktobrī tur krāšņā daudzveidībā un uzteicamā profesionālā meistarībā kopīgi muzicēja Katovices, Rīgas, Strasbūras, Tallinas un Viļņas Mūzikas augstskolu studenti VIII Starptautiskā JVLMA koka pūšaminstrumentu simpozija noslēguma koncertā, un gandarījumu par simpozija dienās un šajā programmā īstenoto (īpaši uzteicot V. A. Mocarta un P. Vaska skaņdarbu interpretācijas) pauda arī klarnetists, diriģents, JVLMA docents Guntis Kuzma.

Savukārt 25. oktobrī kamermūzikas koncertā "... zem Mirabo tilta klusi Sēna tek" flautiste Ilona Meija, čellists Ēriks Kiršfelds un pianiste Herta Hansena piedāvāja kolorītus G. Pjernē, P. Sankāna, A. Onegēra un J. Gūsena skaņdarbus, demonstrējot gan trio, gan duetu sastāvos izcilu ansambļa izjūtu un dabisku, atraisītu "muzikālās Sēnas plūdumu".

Bet kur gan kamermūzikai skanēt vislabākajā akustikā? Tur, kur 23. oktobrī ar dubultkoncertu "Bartoks. Skuķe. Auziņš" tika atklāts Jaunās mūzikas festivāls "Arēna" – Rīgas Reformātu baznīcā. I daļā vijolniece Magdalēna Geka un pianists Kišins Nagai (Japāna) ceļojumu "Līdz Budapeštai un atpakaļ" iesildīja ar svaigumu Evijas Skuķes (1992) jaundarbā About Bela, turpināja ar pāris raksturīgiem Pētera Etveša (1944) opusiem vijolei solo (tostarp iepazīstinot ar komponista pielietoto instrumenta pārskaņošanu jeb skordatūru), un noslēdzot ar grūtības pakāpē reibinošo Bēlas Bartoka (1881-1945) Pirmo vijolsonāti, īpašu skaņdarbu, kas vijolnieci savaldzinājis jau pusaudzes gados, un kas nu jau kopā ar šo pašu dueta partneri ieskaņots arī albumā, gaidot atvēršanas svētkus. Tādi gaidāmi arī saksofonistam Kārlim Auziņam un pianistam Rihardam Plešanovam, kuri šī notikuma II daļā - Still Nature ("Klusā daba") iepazīstināja ar paplašinātām saksofona spēles tehnikām un sagatavoto klavieru meditatīvi rituālajām noskaņām. Te pārraides ekspertu komplimenti tika dāsni dāvāti ne vien abu programmu lieliskajiem mūziķiem, bet arī festivāla direktorei Antrai Dreģei.

Un vēl – raidījumā izskanēja arī aicinājums nepalaist garām Ņujorkas Metropoles operas tiešraides uz lielā ekrāna, jo redzētais un dzirdētais Forum Cinemas 22. oktobrī – Luidži Kerubīni "Mēdeja" ar Sondru Radvanovsku titullomā  – arī turpmāk sola augstvērtīgus 2022./2023. gada sezonas piedzīvojumus. Dž. Verdi "Traviata” ar Nadīni Sjerru – jau 5. novembrī!