Šoreiz recenziju raidījuma Post factum uzmanības epicentrā – Žaka Ofenbaha operas "Hofmaņa stāsti" jauniestudējuma pirmizrāde, kas Baltajā namā risinājās 26. septembrī. Uzveduma radošās komandas galvenajā kvintetā - muzikālais vadītājs, franču diriģents Frederiks Šaslēns, režisors Aiks Karapetjans, scenogrāfs Miķelis Fišers, kostīmu māksliniece Kristīne Pasternaka un horeogrāfe Linda Mīļā.

Taču vispirms lūkojam, kā sākusies jaunā sezona Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā (JVLMA): veram durvis JVLMA simfoniskā orķestra sezonas atklāšanas koncertam "Uz Jauno pasauli", kas izskanēja 27. septembrī un vienlaikus bija arī rektores Ilonas Meijas muzikāla inaugurācija, kā arī ielūkojamies 28. septembrī turpat JVLMA Lielajā zālē izskanējušajā latviešu kamermūzikas jaunumu programmā, kurā rindojās Anitras Tumševicas "Noskaņu ēnas" klavierēm Agneses Egliņas pasaules pirmatskaņojumā, Renātes Stivriņas Composition VII flautai, mežragam, altam un čellam Egijas Sproģes, Daniela Sabanska, Pētera Trasuna un Kārļa Klotiņa sniegumā un Gundegas Šmites Somnio in somnium Egijas Sproģes flautas solo – abi Latvijas pirmatskaņojumā, un Georga Pelēča kvintets "Pārcelšanās" klavierēm un stīgu kvartetam – arī pasaules pirmatskaņojumā klavieru kvarteta Quadra, Konstantīna Paturska un Andreja Jegorova saspēlē. Koncerta otrajā daļā Andra Vecumnieka Sonātei klarnetei un klavierēm Artūra Perta un Agneses Egliņas duetā sekoja Andreja Selicka Selica – atkal Egijas Sproģes flautas solo, un noslēgumā – Imanta Zemzara "Mūzika mājai un dārzam" klavieru kvartetam Riharda Plešanova, Konstantīna Paturska, Pētera Trasuna un Kārļa Klotiņa saspēlē.

Raidījuma eksperti: teātra zinātniece, mūzikas un teātra kritiķe Lauma Mellēna-Bartkeviča un komponists Ēriks Ešenvalds, pārdomās dalās arī muzikoloģe Baiba Kurpniece, etnomuzikologs Mārtiņš Boiko un komponists Arturs Maskats.

.