Gada pirmajā Post factum pārraidē Maruta Rubeze kopā ar ekspertiem Ivetu Grundi un Borisu Avramecu atskatās uz četriem notikumiem:
* 3. janvārī Rīgas Domā ērģelnieki Ilze Reine un Aigars Reinis līdz ar koncertprogrammu nodeva klausītājiem jauno komponista Riharda Dubras ērģeļmūzikas dubultalbumu (LMIC/SKANI), no kura desmit skaņdarbiem klātienes klausītājiem izskanēja pieci: Aigara Reiņa spēlētie Ostinato, Fuga e quasi una Toccata (2011), "Meditācija mistiskās rozes gaismā" (2002), Ilzes Reines sniegumā – "Dievmātes skatiena pieskāriens" (1999), Fantāzija un fūga (2020), kā arī četrrocīgā duetā – Petite symphonie pour orgue a quatre mains.
* 4. janvārī "Hanzas peronā" Gadumijas "koncertseriālu" (pirms tam arī 29. decembrī koncertzālē "Cēsis", 30. decembrī Latgales vēstniecībā GORS, kā arī 3. janvārī "Hanzas peronā" un arī "Klasikas" tiešraidē) noslēdza Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris un diriģents Aivis Greters, aicinot pulkā viessolistu, ukraiņu vijolnieku Bohdanu Lucu un koncerta vadītāju Aneti Ašmani-Vilsoni. Koncerta pirmajā daļā skanēja dāņu, ungāru un franču mūzika – Karla Nīlsena uvertīra "Maskarāde", Bēlas Bartoka "Rumāņu tautas dejas", Morisa Ravela "Čigāniete" un "Bolero", bet otrajā daļā – spāņa Pablo de Sarasates, Antonīna Dvoržāka, bet galvenokārt – Johana Štrausa kompozīcijas.
* 5. janvārī Vecajā Sv. Ģertrūdes baznīcā radošā apvienība "Laiks. Tu. Lūgšana" aicināja uz programmu "Eņģeļu dziesmas" (režisore un producente Māra Špicberga), kurā ap idejas dvēseli dziedātāju, diriģenti un vairākos paraugos arī aranžētāju Aleksandru Špicbergu pulcējās domubiedri Miķelis Dobičins (čells, elektronika), Rihards Plešanovs (taustiņi), vīru vokālā grupa (Matīss Tučs, Eremijs Sējāns, Georgs Zujevs, Jurģis Rāts, Kārlis Taube, Ivo Sildegs, Artūrs Plaudis, Reinis Bērziņš, Stefans Špicbergs, Vladimirs Kudrins, Jānis Almanis-Palmbahs, Henrijs Poikāns, Aleksandrs Ķelle), vokālā grupa "Puikas" (vadītāja Aleksandra Špicberga), sakausējot vienā veselumā senu gadsimtu garīgos dziedājumus ar mūsdienu, tostarp Platona Buravicka, Vinetas Līces, Raimonda Tigula kompozīcijām.
* 8. janvārī VEF Kultūras pilī kamermūzikas koncertu un sarunu ciklā Come prima programmā "Baroks & klasicisms. Polijas-Ukrainas mūzika" diriģenta un dziedātāja Serhija Zadorožnija (Ukraina/Latvija) vadībā un Oresta Silabrieža apcerējumā izskanēja Bartlomeja Penkela (1601?-1670), Mikolas Dilecka (~ 1630-~ 1690), Dmitro Bortņanska (1751-1825), Maksima Berezovska (1745-1777) un Artjoma Vedeļa ~ 1767-1808/1810?) garīgās a cappella kompozīcijas, kuras izpildīja vīru koris "Logos".
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X