Jau pēc pāris dienām Rīgas Starptautiskā kino festivāla pilnmetrāžas konkursa ietvaros pirmizrādes piedzīvos divas latviešu dokumentālās filmas - Lailas Pakalniņas “Gala punkti” un “Beigas”, ko režisējis Māris Maskalāns.
Režisores Pakalniņas jaunākā filma “Gala punkti”, kas tapusi kopā ar ilggadējiem domubiedriem, operatoru Gintu Bērziņu un skaņu režisoru Anriju Krenbergu, vēro kopīgo un atšķirīgo ļoti dažādos sabiedriskā transporta artēriju mezglos – maršrutu galapunktos Zolitūdē, Ziepniekkalnā, Rumbulā, Sužos, Juglā, Mežciemā un citviet.
Šīs “filmas forma ir kameras kustība, skatīšanās un ieraudzīšana neapstājoties – gluži kā pa autobusa, trolejbusa, vai tramvaja logu.”
Vairāk par ko, kurš no transporta līdzekļu veidiem ir viskinematogrāfiskākais, un kādēļ šajā filmā kamera ir kustīga, nevis statiska, kā to ierasts redzēt latviešu dokumentālistes darbos, stāsta Laila Pakalniņa un Gints Bērziņš.
Māra Maskalāna ilgi lolotā dokumentālā filma “Beigas” par lielo un par mazo uz dzīvības un nāves sliekšņa ieguļ veļu laika tēmu lokā. Filmā ar teju visām maņām ir sajūtama dabas cikla nepārejošā kustība. “Beigu” varoņi, mākslinieks, zoologs, dabas pazinējs un ar aitkopību iztiku pelnoša astronomijas entuziaste uz fizisko ķermeņu bojāeju mudina paraudzīties citām acīm.
Viņi ir nonākuši pie atskārtas, ka dzīvības un nāves mijas nestās pārvērtības ir metamorfozes, kas ar mums un mums visapkārt notiek nepārtraukti, it kā būtu daļa no kāda lielāka plāna.
Studijas viesi - filmas “Beigas” režisors un operators Māris Maskalāns, kā arī tās producents Uldis Cekulis.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X