Gada izskaņā raidījumu veltām amerikāņu komponistam Andželo Badalamenti, kurš aizgāja mūžībā 11. decembrī, 85 gadu vecumā. Viņa ievērojamais muzikālais mantojums, tai skaitā mūzika 97 filmām, aptver laikposmu no sešdesmito gadu vidus līdz mūsdienām.

Badalamenti sāka savu karjeru kā skolotājs, līdz viņa uzrakstītā mūzika skolas ziemassvētku uzvedumam piesaistīja kāda Manhetenas ierakstu izdevēja uzmanību. Badalamenti rakstītās dziesmas izpildīja gan Nina Simone, gan Nensija Vilsone, tomēr visatpazīstamākā kino mīļiem būs viņa radošā darbība jau sākot no 1986. gada, kad uz ekrāniem iznāca Deivida Linča filma "Zilais samts". Tās uzņemšanas laikā komponists tika pieaicināts kā vokālais pedagogs Izabellai Roselīni, kas redzama filmas galvenajā lomā. Kā filmas centrālā muzikālā kompozīcija sākotnēji tika iecerēta Tima Baklija "Dziesma sirēnai" (This Mortal Coil) Elizabetes Freizeres izpildījumā. Kad šīs dziesmas izmantošanas tiesības izrādījās pārlieku dārgas, Badalamenti sarakstīja tai stilistiski radniecīgu skaņdarbu "Mīlestības noslēpumi" jeb Mysteries of Love ar Deivida Linča vārdiem. Tā aizsākās gan režisora un komponista, gan Badalamenti ieteiktās vokālistes Džūlijas Krūzas sadarbība. Arī Krūzu - dziedātāju ar eņģeļa balsi - šogad diemžēl zaudējām: viņa mūžībā devās 9. jūnijā.

Linča un Badalamenti radošā dueta rezultātā vēlāk tapusi mūzika kulta seriālam "Tvinpīka" (Twin Peaks, 1989-1991), kā arī virknei filmu, kā "Mežonīgie sirdī" (Wild at Heart, 1990), "Tvinpīka: Uguns, nāk ar mani" (Twin peaks: Fire Walk With me, 1992), "Ceļš uz nekurieni" (Lost Highway, 1997), "Malholandas ceļš" (1999).

Badalamenti kino mūzikas spektrs ir plašs, sākot no skaņu celiņiem ģimenes komēdijām ("Lampūni: Ziemassvētku brīvdienas") līdz gotiskākai un pat šausmu teritorijai ("Pazudušo bērnu pilsēta", "Šausmas Gobu ielā 3"), tomēr nepārspēta popularitātē palikusi seriāla "Tvinpīka" centrālā muzikālā tēma. Par to Badalamenti saņēma Grammy balvu kategorijā "Labākais popa instrumentālais izpildījums".

Mistērija, nepārejošas, sapņainas skumjas, neo noire tumšā dimensija un ārpus zemes skanējums ir raksturojošie Badalamenti mūzikas elementi. Džeimijs Stjuarts, kurš ar savu eksperimentālā roka apvienību Xiu Xiu 2016. gadā izdeva albumu - veltījumu "Tvinpīkas" mūzikai, salīdzina Badalamenti skaņu ainavu ar pagājušā gadsimta vidus atmosfēru pasaulē - kur viss it kā tik saulains un pasteļtoņos, tomēr joprojām uzglūn Otrā Pasaules kara atbrīvotais ļaunums. Laikrakstā The Guardian Stjuarts apraksta Badalamenti mūziku kā izteikti romantisku un vienlaikus spējīgu iedvest šausmas, tādu, "kurā atbalsojas gan vardarbība, gan patiesa sentimentalitāte un skumjas, bet ne izmisums".

Uz sarunu par Andželo Badalamenti personību raidījumā "Piejūras klimats" aicināts latviešu jaunais talants - aktieris, režisors, elektroniskās mūzikas, kā arī teātra un kino mūzikas komponists un izpildītājs Toms Auniņš, kurš radījis skaņdarbus virknei filmu, tai skaitā arī Nacionālajai kinobalvai "Lielais Kristaps" nominēto skaņu celiņu Mārča Lāča filmai "Revolūcija".