10. oktobrī pulksten 18.00 Latvijas Radio 1. studijā koncertu sniegs dziedātāji Viktorija Pakalniece, Mihails Čuļpajevs un pianiste Agnese Egliņa, piedāvājot vokālās kamermūzikas retumu programmu ar Aleksandra Mosolova, Džeika Hegija, Rodžera Kiltera un Rodiona Ščedrina skaņdarbiem. Koncertu vadīs Orests Silabriedis un tā tiešraidi varēs klausīties LR 3 "Klasika" ēterā un skatīties gan "Klasikas" mājaslapā, gan portālā lsm.lv.

Inta Pīrāga izvaicā Viktoriju Pakalnieci un Agnesi Egliņu par koncerta ideju un šīs trijotnes satikšanos  par atskaņotajiem cikliem, no kuriem liela daļa pirmoreiz skanēs Latvijā, un par atļaušanos lauzt stereotipus, ko klausītāji pieraduši sagaidīt no dziedātājiem. Koncertam būs arī Marijas Bērziņas režija, kura papildinās vokālo priekšnesumu. Viktorija lasīs arī dzeju, ko atdzejojusi Lenvija Sīle.

Programmā būs krievu avangardista, futūrista Aleksandra Mosolova asprātīgais dziesmu cikls “Četri paziņojumi avīzē” op. 21, kurā teksta pamats ir savulaik laikrakstā “Izvestija” publicētās avīžreklāmas vai īsi paziņojumi un mūsdienu amerikāņu komponista Džeika Hegija (Jake Heggie) opuss Natural Selection (“Dabiskā atlase”) ar Džinijas Sevidžas vārdiem (Gini Savage), kuras atskaņosViktorija Pakalniece tandēmā ar Agnesi Egliņu.

Viktorija Pakalniece: "Šogad uzsākot studijas doktorantūrā, vēlējos mainīt pastāvošo priekšstatu, kā ir pierasts redzēt dziedātāju un pianistu kamermūzikas programmās, kad dziedātājs skaisti nostājās, nodzied, paklanās un aiziet. Tas ļoti nozog interpretācijas daļu, ko varam sniegt.

Es ticu, ka dziedātājs vispirms ir aktieris un tad dziedātājs. Abas šīs lomas savienot ir liels izaicinājums, vēl jo vairāk radio tiešraidē, tāpēc nevērtējiet bargi - darīšu, ko varēšu."

Britu dziesmu autora Rodžera Kiltera Četras dziesmas ar Šekspīra vārdiem op. 30 savā programmā iekļāvis tenors Mihails Čuļpajevs, kurš atskaņos arī šī gada apaļā jubilāra Rodiona Ščedrina “Trīs solfedžo vingrinājumi”. Bet pianistes Agneses Egliņas sniegumā dzirdēsim arī Rodiona Šcedrina trīs miniatūras klavierēm: “Īpaši pārsteidz R. Ščedrina humorpilnā attieksme pret akadēmiski nopietnās mūzikas teorijas izmantošanu skaņdarbos. Dziesmu vārdi var būt arī nošu nosaukumi!”