No 8. līdz 16. novembrim Vecrīgā, Kaļķu ielā 24 norisinās ikgadējais telpiskās skaņas festivāls "Sapinuma telpas laboratorija" (jeb SWRL 2024), kas piedāvā iespēju klausītājiem pieredzēt latviešu un ārvalstu komponistu īpaši sagatavotus darbus ļoti īpašā vidē – pussfēras kupolā, kurā iestiprināti 36 skaļruņi. 

Telpiskās mūzikas pasaules pirmatskaņojumu koncerta programmā izskanēs Alises Rancānes "Hidden Layer" (2024), Reiko Yamada (Japāna) "Studies on Wigner Function", Juliette Tudoce (Spānija) "Echoes in Transition", Felipe González de la Maza (Spānija) "Formalized Wigner Fields"(2024), Voldemāra Johansona "Izzušanas dziesmas" (2024), Armanda Skuķa "Algoritmiskās studijas" (2024), Eduardo Miranda (Lielbritānija) "Moment States" (2024) Nicola Privato (Islande) "Mouija+" (2024), Krists Auznieks (LV) "Dhammanupassana" 2024  un citi.

Par to, kā aizritējušas festivāla pirmās dienas un kas gaidāms turpinājumā, stāsta festivāla rīkotājs un mākslinieciskais vadītājs, mākslinieks un mūziķis Voldemārs Johansons, ar kuru "Klasikas" studijā nākuši arī divi festivāla viesi: Dario Sanfilipo un Nikolā Privato.

Vaicāts, kā var raksturot līdzšinējo festivāla norisi, Voldemārs Johansons atklāj: "Mums bija fantastiska festivāla atklāšanas nedēļas nogale!

Atšķirībā no pagājušā gada, atklāšanas pasākumos bijām iekļāvuši daudz vairāk dzīvu notikumu – priekšnesumus ar pašu mūziķu klātbūtni un dzīvo izpildījumu. Tas izvērties ļoti veiksmīgi un interesanti.

Esmu saņēmis pozitīvas atsauksmes no klausītājiem: izrādās, ka ir ļoti interesanti telpas skaņu un īpašo tehniku izmēģināt arī kā dzīvās performances daļu."

Voldemārs arī uzsver, ka festivāla pamatprogramma katru dienu izskan trīs reizes (trijos seansos), un programmā ir gan latviešu autoru darbi, gan arī ārvalstu viesu darbi.

Tikām ar festivāla viesiem runājam par algoritmiskām kompozīcijas tehnikām un jaunu mūzikas instrumentu izveidi, atšifrējam terminu "latentā telpa" un plašāk izzinām, kā MI rīki var noderēt mūzikas kompozīcijās.

Vairāk – ierakstā.

***