Sestdien, 28. novembrī, plkst. 18.00 video tiešraidē no Rīgas Latviešu biedrības nama Zelta zāles būs redzama koncertprogramma "Krakova. Oslo. Bāzele. Trieste", kurā tiks atskaņota piecu latviešu komponistu – Renātes Stivriņas, Sabīnes Ķezberes, Anastasijas Kadišas-Teodoridu, Anitas Miezes un Ievas Klingenbergas - mūzika. Koncertu rīko Latvijas Komponistu savienību un ar tās vadītāju Rolandu Kronlaku tikās Ieva Zeidmane.

Visas piecas komponistes savulaik studējušas kompozīciju Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, bet vēlāk devušās studiju un darba gaitās uz ārzemēm – Renāte Stivriņa uz Krakovu, Sabīne Ķezbere uz Oslo, Anita Mieze un Anastasija Kadiša-Teodoridu uz Bāzeli, Ieva Klingenberga uz Triesti.

Koncertā piedalās: Ilona Meija (flauta), Renāte Lodziņa (oboja), Andrejs Reinis Zitmanis (klarnete), Elza Ozola (fagots), Ilmārs Bērziņš (mežrags), Guntars Freibergs (marimba), Anta Puķīte un Edgars Zvagulis (akordeons), Arvīds Zvagulis un Ivars Brīnums (vijole), Pēteris Trasuns (alts), Kārlis Klotiņš (čells), Viktors Stankevičs (kontrabass) un diriģents Kaspars Ādamsons.

Koncertu papildinās arī Dāvja Eņģeļa vadītas muzikologu sarunas par mūziķu un komponistu emigrācijas tēmu dažādos laikos un intervijas ar komponistēm.

Video tiešraide bez maksas būs redzama Latvijas Komponistu savienības Facebook lapā.

Kā teiksts koncerta aicinājumā:

"Vēlamies ne tikai ieklausīties viņu mūzikā, bet arī paskatīties dziļāk uz to, kā dzīve un studijas ārzemēs ir ietekmējušas viņu daiļrades attīstību, kā notiek atgriezeniskā saite ar Latvijas mūzikas vidi un citiem jautājumiem, kas saistīti ar šo procesu.

Vēl jo vairāk tādēļ, ka katra no komponistēm ir gājusi specifiskā attīstības virzienā – sevišķi, Anastasija Kadiša-Teodoridu, kas savā daiļradē sintezē dažādas mākslas formas un Ieva Klingenberga, kuras pamatnodarbošanās ir Triestes mūzikas augstskolas maģistrantūrā apgūtā audiovizuālā kompozīcija. Cits interesants aspekts šai tēmai – kādas ir kopīgas un atšķirīgas pazīmes komponistu emigrācijas un atgriezeniskās saites veidošanas procesā, salīdzinot ar dzelzs priekškara laiku".