Pārmiju sarunā tiekamies ar LR3 “Klasika” vadītāju Gundu Vaivodi, kura aizvadītajā nedēļā viesojusies Minhenē un Zalcburgā.
Minhenē Gunda iepazinusies ar nesen atvērto koncertvietu Isarphilarmonie, kurā Bavārijas Radio simfoniskais orķestris diriģenta Manfrēda Honeka vadībā atskaņoja Dmitrija Šostakoviča Piekto simfoniju un Džūliana Andersona opusu Exiles.
“Zālē ir apmēram 1900 klausītāju vietu. Akustika tur patiešām ir laba un nav brīnums, jo akustiķis ir neviens cits kā Jasuhisa Tojota (Toyota), kurš ir autors daudzām izcilām koncertzālēm - Berlīnē, Elbas filharmonijai un citām. Zālē patiešām skan, līdz ar to bija interesanti dzirdēt, kā Bavārijas Radio simfoniskais orķestris ar diriģentu Manfrēdu Honeku atskaņo divus apjomīgus opusus. [..] Lielajā Gasteig zālē problēma bija tā, ka zemo tembru instrumentiem, zemajām stīgām bija krietni jāpiepūlas, lai tos sadzirdētu un balanss būtu. Šajā jaunajā zālē katrs instruments var spēlēt savā dabiskajā skaļumā - viss būs sadzirdams.”
Savukārt Zalcburgas festivālā Gunda pieredzējusi Andra Nelsona diriģēto Vāgnera operu “Tanheizers”, kamermūzikas koncertu, kurā Gewandhaus orķestra pūšaminstrumentu kvintetā spēlējusi arī latviete, obojiste Amanda Tauriņa, kā arī vērienīgu simfonisko koncertu ar lieliem opusiem - S. Gubaiduļinas darbu “Dieva dusmas” un Brukenera Septīto simfoniju.
“Sofijas Gubaiduļinas darbā Andris Nelsons patiesi iemiesoja īstas dusmas. Varēja just, ka operas pirmizrādes uztraukums bija pārgājis un diriģents ar īstu spēku pievērsās šim opusam. Šī darba un Antona Bruknera Septītā simfonija tandēmā skanēja bija vienkārši skaisti.”
Vairāk un plašāk - intervijas ierakstā.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X