Viens no hiphopa pamatlicējiem Latvijā Ozols satiekas ar Latvijas Radio bigbendu.

Repera dziesmas jaunās aranžijās izskanēs koncertā 30. janvārī koncertzālē "Cēsis", bet saruna ar Ozolu un bigbenda māksliniecisko vadītāju Kārli Vanagu "Klasikā" skan jau šobrīd.

Liene Jakovļeva: Latvijas Radio bigbends atkal ir metis izaicinājumu, un aicinājis uz sadarbību reperi. Kārli, tas taču ir izaicinājums, vai ne?

Kārlis Vanags: Varbūt. Bet varbūt arī nē. Jau vairākkārt esmu apgalvojis, ka

hiphops un džezs ir ļoti radniecīgi žanri, tā ka varbūt tā kopīgā ir daudz vairāk nekā atšķirīgā, un tas pat varētu būt organiskāks savienojums nekā tīri akadēmiskāki žanri.

Esam priecīgi par šo sadarbību, izbaudām mēģinājumu procesu, un domāju, ka skan iespaidīgi - par aranžējumiem mums ir parūpējies Ritvars Garoza. Manuprāt, tas būs enerģijas pilns vakars.

Ģirt, vai līdz šim jums ir gadījies uzstāties Vidzemes koncertzālē "Cēsis"?

Ģirts Rozentāls: Līdz šim Vidzemes koncertzālē esmu bijis kā viesis Dona koncertā, vairāk gan nē. Ja nu vienīgi sen - 1995. vai 1996. gadā, kad tur vēl bija kultūras nams.

Kad atbraucām, uz sienas bija uzrakstīts mūsu grupas nosaukums - biju patīkami pārsteigts, ka Cēsis mūs tā uzņēma uzreiz, jo ne kurai katrai grupai uz sienām tajā laikā tika krāsoti uzraksti.

Tas gan bija tāds neorganizētais pasākums, tā saucamais vandālisms, bet nu - patīkams vandālisms. (smejas)

Kad zvanīju jums, Ģirt, lai sarunātu interviju, un teicu, ka zvanu no "Klasikas", klausulē atskanēja tāds diezgan izbrīnīts "O!" Pirms mūsu sarunas paskatījos mazliet tīmeklī. Kad uzstājāties Dziesmu svētkos "Skonto" stadionā, uznākdams jūs toreiz teicāt, ka jūtoties kā eksotiskais auglis. Vai tā arī jūtaties tagad, kopā ar bigbendu, vai tomēr ir savādāk?

Ģirts: Domāju, ka nē, jo

hiphops kā žanrs ir ļoti daudz aizņēmies mūziku no džeza, blūza un roka. Visvairāk hiphops aizņēmies no Džeimsa Brauna, kurš ir fanka krusttēvs.

Kā jau Kārlis teica, arī man liekas, ka šī savienība ir diezgan organiska - ir jauki. Te ir jūtams apjoms. Taures jeb pūšamie jau vienmēr bijuši daļa no hiphopa, kas izmantoti pavadījumos - vai nu patapināti vai izsemplēti. 

Bet jūs taču sevi nemainīsiet, sevi nelauzīsiet - būsiet reperis no A līdz Z. Nesāksiet taču pēkšņi dziedāt džeza manierē?

Ģirts: Tā saucamais rečitatīvs jeb deklamēšana ir repa pamatideja, pamatnosacījums. Tur ir jāievēro savi noteikumi - jābūt konkrētam BPM jeb ātrumam, uz kura tas tiek darīts, tur kardināli neko mainīt nevar. Bet, ja runājam vispār par kaut kādām izmaiņām un maiņām, tad

hiphops jau sen ir simt reižu mainījies, simt reižu saticies ar visiem, un izmaiņas, kā jūs minējāt, runājot par dziedāšanu, nedziedāšanu - tas ir tikai normāli, ja mākslinieks grib mainīties vai doties uz priekšu:

ja viņš stagnē un visu laiku ir vienveidīgs, viņš kļūst garlaicīgs un neinteresants. Tāpēc ir jāmainās. Pastāvīgi. Tikai tā tu vari noturēt interesi par sevi. 

Kārli, kā bigbends tiek līdzi hiphopa ātrumam, ko min Ģirts?

Kārlis: Mēs absolūti izbaudām procesu! Jo hiphopā saklausām pavadījumus, kas ir ideāli labskanīgi.Tur ir tik daudz džezam raksturīgo harmoniju un lietu, kas ir mūsu ikdiena, ka jūtamies kā mājās.

Un, ja runājam par dziedāšanu, mums ir arī pieaicināta Kristīne Prauliņa, kura uzņemsies šo lomu - nedaudz paimprovizēt. 

Ģirts: Ar Ozolu nevajadzēs mocīties, viss būs kārtībā! (smejas) 

Vai paredzēta uzstāšanās arī kopā?

Ģirts: Jā, protams, Kristīne ir šī projekta ļoti nozīmīga dalībniece, un prieks, ka viņa ir ar mums kopā šajā kompānijā. 

Atļaujiet minēt: Kristīne dzied un Ozols pa vidu repo?

Ģirts: Jā, ja jūs bišķiņ manu daiļradi zināt, tajā ir ļoti daudz kompozīciju, kurās vokālisti ir kopā ar repu.

Zinu, ka jums ir ļoti daudz balvu, daudzi albumi, un varu iedomāties, ka nebija viegli izvēlēties tās dziesmas, kurām vajadzētu skanēt jaunajās versijās. Kārli, kurš tad ķērās klāt tai atlasei, vai atkal tas bija tāds kopīgs veikums?

Kārlis: Šo lietu uzņēmies Ģirts, un domāju, ka šī programma lieliski atspoguļo visu, ko Ozols ir darījis. 

Vairāk un plašāk - ierakstā.