Līdz 5. maijam Mākslas muzeja RĪGAS BIRŽA Boses zālē izstādē “Tōkaidō ceļš” eksponētas 10 japāņu mākslinieka Utagavas Hirošiges un viņa mācekļa Utagavas Hirošiges II ainavas.
Edo periodā (1603–1868) Tōkaidō bija nozīmīgākais ceļš, kas savienoja Kioto un Edo. Tas veda gar Japānas austrumu krastu, un tā ainaviskie skati iespaidojuši daudzus māksliniekus.
Latvijas Nacionālā mākslas muzeja krājumā glabājas sešas Utagavas Hirošiges (Utagawa Hiroshige, 1797–1858) ukijo-e grafikas no dažādiem “53 Tōkaidō staciju” cikliem. Tieši šis cikls bija par cēloni tam, ka Hirošigi sāka dēvēt par vienu no labākajiem ukijo-e grafikas ainavistiem līdzās viņa jau tik labi pazīstamajam laikabiedram Kacušika Hokusai (Katsushika Hokusai, 1760–1849).
Muzejā Hirošiges darbi nonākuši 1956. gadā kā pirkums no latviešu tēlnieka Gustava Šķiltera (1874–1954) kolekcijas. Visticamāk, mākslinieks ukijo-e grafikas iegādājies Parīzē, kad papildinājis savas zināšanas Ogista Rodēna darbnīcā (1900–1905).
Mūsdienās Hirošigi uzskata par vienu no pēdējiem izcilajiem Japānas tradicionālās ukijo-e grafikas meistariem, un viņa daiļrade ietekmējusi virkni 19. gadsimta otrās puses un 20. gadsimta sākuma Eiropas un Amerikas māksliniekus.
Par izstādi studijā izjautājam kuratori Kristīni Mileri, kā arī izglītības programmu kuratori Ievu Velbergu.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X