11. martā Rīgas Doma Kapitula zālē ansamblis Trio Tresensus  - koklētāja Līga Griķe, saksofonists Aigars Raumanis un sitaminstrumentālists Uģis Upenieks - un dzejnieks, filozofs Ilmārs Šlāpins aicina uz koncertcikla "Ziemas kamermūzika" noslēdzošo vakaru, kurā jaunākās paaudzes latviešu komponistu oriģinālmūzika mijiedarbosies ar tekstiem no llmāra Šlāpina krājumiem “Es nemāku, komatus” un “Never”.

Izskanēs Amsterdamā studējošās Elizabetes Beātes Rudzinskas darbs “Atmošanās”, JVLMA studenta Renāta Cvečkovska tango Oskara Stroka piemiņai Souvenir de Dwinsk, Laura Gata Žarinova Pieces un divu  džeza mūziķu - Ērika Mieža un Edgara Cīruļa - opusi, kā arī Aigara Raumaņa O Peixe, Andra Vecumnieka “Šūpuļdziesmas” pārlikums, Gundegas Šmites un Georga Pelēča darbi.

Sarunā ar Ilmāru Šlāpinu un Aigaru Raumani -  par mūzikas un teksta likšanu vienkop, par dzejoļa un skaņdarba līdzāsbūšanu un uzslāņošanos, par komponistu teksta izjūtu un to, kā dzejolis mūzikā iegūst jaunu veidolu, kā arī par komponista un dzejnieka sadarbību vai tās iztrūkumu.

Trio Tresensus šī ir trešā sadarbības reize ar literātiem, iepriekš jau kopīgi veidotas programmas ar Rihardu Ošenieku un Mariju Luīzi Meļķi. Daļa 11. marta koncertā iekļauto darbu jau atskaņoti citās performancēs, bet, kā atklāj Aigars Raumanis: „Savienojot mūziku ar citu tekstu, skaņdarbam mainās, noskaņa, tempi un pieeja tam."

Ilmārs Šlāpins: "Tā ir ļoti interesanta pieredze – likt kopā divus gatavus mākslas darbus, kas rakstīti atsevišķi, un atrast saskares punktus. Kaut kādā veidā to var saukt par improvizāciju, jo mūziķi pieskaņojas man un piespēlē arī ko brīvāk, bet improvizēju, mainot intonācijas un katru reizi tekstu lasot citādi, cenšoties atrast īsto tempu, ritmus, uzsvarus. Mazliet baidos no brīža, kad tas tiks atrasts un dzejolis būs gatavs un pagalam (smiekli). Man patīk, ka teksti vēl nav nogatavojušies un ir iespēja ar tiem strādāt. (..) Radošajā darbā patīk nejaušības elements, kad saliek kopā divus neatkarīgus elementus un skatās, kas sanāk."