Kultūras centrā “Imanta” 25. oktobrī Pārdaugavas kultūras apvienība aicina uz flautistes Ditas Krenbergas un arfistes Dārtas Tisenkopfas-Muselli koncertu "Gaismas pilsētas mūzika", kura centrālā tēma - Parīze, kas attēlota dažādu laikmetu un stilu komponistu darbos flautai un arfai.

La Belle Époque jeb "Skaisto laikmetu" pārstāvēs Kamila Sensānsa, Žaka Ibēra un Filipa Gobēra darbi, tiem līdzās – Parīzē teju 10 gadus pavadījušā itāļu opermeistara Gaetāno Doniceti "Larghetto e Allgero", kā arī Kloda Debisī, Morisa Ravela, Marka Bertomjē un Ežēna Bocas darbi.

Flautiste Dita Krenberga un arfiste Dārta Tisenkopfa-Muselli duetā muzicē kopš 2022. gada, kā pirmo kopdarbu veidojot programmu festivālam “Ziemas Kamermūzika” Rīgas Domā. Mūziķes viesojušās arī Kuldīgā, Mazajā Ğildē, Lūznavas muižā, Stāmerienas pilī un Lielstraupes pilī.

Sarunā - par arfas kā instrumenta attīstības ceļu Francijā, par oriģinālmūzikas pieejamība šādam duetam un par vizuālām ainām, kuras spēlēšanas laikā slīd gar acīm. Katra no mūziķēm izceļ arī kādu skaņdarbu no sava repertuāra. Runājam par jaunām saspēles niansēm, kuras izdevies atrast kopš pirmā kopīgā koncerta 2022. gada sākumā, par audzēkņiem un dzīvi starp mūziku un ģimeni. Noslēgumā - arī par krāsām un jauno kamermūzikas ciklu, ko izveidojusi Pārdaugavas kultūras apvienība.

Dārta Tisenkopfa-Muselli: Arfists jau pirmsākumos ir saistīts ar franču mūziku un tieši ar Parīzi. Neskatoties uz to, ka tā ir izsenis zināma kā tehniskā un kulturas progresa simbols, Parīze, skatoties arfas vēsturē - tā gaismas pilsēta, jo fenomeni, kas tur notiek 18., 19., 20. gadsimtā instrumentu mehānikas attīstības ziņā, repertuāra attīstības ziņā, metodikas attīstības ziņā - tie ir unikāli.

Lai piedod itāļi, bet francūži  tiešām ir pārāki, un repertuārs - no tā nevar un nevajag izvairīties, līdz ar to tīri dabiski šāda programma top. 

Dita Krenberga: Franču mūzika un flauta - tās ir divas kopā salīstošas lietas, un, apvienojoties duetā ar arfu - tā ir ļoti smalka, ļoti skaista, ļoti emocionāla atmosfēra, ko rada šī franču mūzika. 

Dārta Tisenkopfa-Muselli: Ja raugāmies uz laikmetu, ko šajā programmā pārsvarā atskaņojam - tas ir pagrieziena punkts arfas vēsturē. Ne tikai Forē,  ar kuru mēs iesāksim šo koncertprogrammu, bet arī viņam līdzvērtīgie lielmeistari 19., 20. gadsimta mijā. Debisī un Ravels šajā laikmetā arfai velta pirmos nozīmīgos darbus. Tie nepaliek tikai šaurā zinātāju redzeslokā. Ja runājam par Debisī "Dejām" arfai un Trio sonāti flautai, altam un arfai, par Ravela Introdukciju un Allegro - šie darbi nostiprina arfu kā līdzvērtīgu instrumentu un iedvesmo tā laika autorus rakstīt šim instrumentam.