7. maijā tiks atklāts festivāls "Latvijas Jaunās mūzikas dienas", un pirmajā koncertā kamerorķestris "Sinfonia Concertante" pirmatskaņos Alvila Altmaņa, Annas Veismanes un Aleksandra Avrameca jaundarbus, kā arī izskanēs gana nesen radīts Annas Fišeres darbs.

"Pārmiju" sarunā Aleksandrs Avramecs atklāj savas daiļrades aktualitātes un jaundarba “Iridescence" 18 stīgu instrumentiem tematisko un muzikālo kodolu, bet diriģents Andris Vecumnieks, kura vadībā jaunā mūzika otrdien tiks interpretēta, stāsta par koncerta kopējo koncepciju, atklājot dažādu paaudžu latviešu komponistu jaunākos opusus, to savstarpējo līdzās pastāvēšanu koncertā un katra individuālo raksturojumu.

Aleksandrs šopavasar noslēdz studijas J. Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā, kur kompozīciju apgūst pie Jāņa Petraškeviča un Krista Auznieka. Par jaundarbu Aleksandrs stāsta: "Ideja un tematiskais kodols šim skaņdarbam radās, kad notika orķestra Sinfonia Concertante mēģinājumi manam iepriekšējam opusam - Koncertam klavieru kvartetam un stīgu orķestrim. Toreiz saskāros ar ne gluži šķērsli, bet tādu kā komponista izaicinājumu, jo, rakstot stīgu orķestrim, kurš ir saliedēts skaniski, ir nedaudz sarežģīti izcelt nianses, bet tajā pašā laikā, ja vēlies, vari panākt arī ļoti pilnu un apvienotu skanējumu. Tajā balstoties, man likās, ka ļoti interesanti būtu rakstīt skaņdarbu, kura pamatā būtu šī ideja par krāsainību un apvienotību, par daudzšķautņainību un kopību orķestrī, kurā, protams, ir daudz dažādu mūziķu. Tāpēc darba nosaukumā ir šis vārds zaigošana - “Iridescence". Tas arī atsaucas uz fizisku parādību, kad, skatoties no dažādiem leņķiem uz dažādiem objektiem, tie it kā maina krāsu, piemēram, ziepju burbuļi vai dārgakmeņi. Man stīgu orķestris arī asociējas ar kaut ko tādu."