"Klasikā" tiekamies ar puertorikāņu džeza ģitāristu Nefu Irizari (Neff Irizarry) – izcili talantīgo un apburošo mūziķi, kurš specializējas latīņu un mūsdienu džezā un kopš 2003. gada iepriecinoši bieži redzams un dzirdams arī Latvijā. 

Nefs absolvējis Bērklija Mūzikas koledžu un šobrīd ir pieprasīts pedagogs ar vairāk nekā divdesmit gadu pieredzi Popmūzikas un Džeza konservatorijā Somijā, Dānijas Karaliskā Mūzikas skolā Olborgā, mūsu pašu Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā un citur.

Nefs Irizarī uzstājies kopā ar tādiem māksliniekiem kā Ediju Hendersonu (Eddie Henderson), Loniju Listonu Smitu (Lonnie Liston Smith), Džimiju Haslipu (Jimmy Haslip) no grupas "Yellowjackets", Viktoru Mendozu (Victor Mendoza), Sīmu Bleiku (Seamus Blake), Denisu Paškeviču, Martinu Fabriciusu (Mart Fabricius), Braienu Melvinu (Brian Melvin) un citiem māksliniekiem. Savas muzikālās karjeras laikā kļuvis par trīs uzņēmumu – "Vovox Cables", "Curt Mangan Strings" un "Reflector Audio" oficiālo mākslinieku.

Intervijā "Klasikai" Nefs Irizari stāsta par savu jaunāko albumu Changes un to, kā tas reflektē par viņa dažādajiem dzīves nogriežņiem. Te spilgi parādās latino džeza saknes un skandināvu džeza ietekmes, turklāt katrai no albuma 11 kompozīcijām ir savs stāsts, kā tās tapušas, un dažus no stāstiem uzzinām arī sarunā.

Tāpat Nefs ir divu sējumu autors grāmatai Latin Jazz Guitar, kurā apkopojis gan aizmirstas, gan zināmas latino džeza tēmas, izveidojis sistēmu, kā tās labāk apgūt, turklāt veicis vērienīgu analīzi vairāk nekā 50 improvizācijām slavenu džeza ģitāristu sniegumos.

Taču kāda ir latino džeza esence? Nefs atbild, ka "galvenais ir kustība un deja!"