Nupat aizvadīts vērienīgais "European Broadcasting Union – EBU" koru konkurss "Let the Peoples Sing", ko tiešraidē klausītājiem piedāvāja arī Latvijas Radio 3 "Klasika". Galveno balvu jeb "Sudraba rozes kausu" tajā ieguva Kopenhāgenas meiteņu koris. Bet Latviju brīnišķīgi pārstāvēja jauktais koris "Juventus", programmā iekļaujot komponista Jēkaba Jančevska "Aeternum" un Evijas Skuķes "Mēness vokalīzi". 

Uzvarētājus katrā koru konkursa kategorijā noteica starptautiska žūrija, kuras sastāvā bija arī mūsu Anna Veismane, komponiste un Latvijas Radio 3 Klasika koncertproducente. Ar Annu tiekamies studijā, lai pārrunātu vēl svaigā atmiņā esošos iespaidus no Londonas. 

Žūrija kopumā strādāja astoņu cilvēku sastāvā.

"Es šajā kompānijā jutos ļoti jauki. Mēs tikām sagaidīti BBC studijā, uzreiz iepazināmies ar pārējiem kolēģiem, kas pārstāvēja Ukrainu, Somiju, Vāciju, savā ziņā arī Āfriku – žūrija bija ļoti daudznacionāla un ar ļoti dažādu ievirzi. Tie bija gan radio cilvēki, gan, piemēram, operdziedātāja, gan producenti.

Tas tika darīts speciāli, lai mums katram būtu savs viedoklis un varbūt sava perspektīva, kā mēs vērtējam, kā raugāmies uz amatierkoru kustību, uz koru skaņu, uz repertuāru.

Un mums arī bija diskusijas – viss nemaz netika tik ļoti vienbalsīgi uzreiz nolemts," Anna Veismane atklāj. Viens no galvenajiem vērtēšanas kritērijiem bijis tas, vai šis priekšnesums žūriju aizkustina.

"Protams, es nevarēju būt pilnīgi objektīva un uzreiz teikšu, ka "Juventus" bija mana pirmā vieta. Klausīties latviešus, kuri tik tiešām ir ļoti augstā profesionālā līmenī un nelikt viņus pirmajā vietā – es to nespēju, jo patiešām bija šis aizkustinājums. Žūrija, visi sēdējām studijā un klausījāmies, priekšā bija liels ekrāns, kurā rādīja partitūru, pašus korus mēs neredzējām, tos redzēja tikai EBU vadītāji, lai pārliecinātos, ka viss tiešām notiek tiešraidē un viss ir korekti.

Man kā komponistei bija īpaši interesanti redzēt, kā viss notīs ir pierakstīts, ko no tā mēs dzirdam, ko nedzirdam, kādas ir balsu attiecības, kopējā kora skaņa

– tās laikam ir pašas galvenās kvalitātes." 


Anna Veismane stāsta arī par saviem iespaidiem koncertos Vigmora zālē un Kings Place.
Kā īpašu notikumu viņa atzīmē Reiņa Zariņa solokoncertu Londonas klaviermūzikas festivālā
(London Piano Festival) Kings Place skanīgajā kamerzālē. 
Reiņa interpretācija Olivjē Mesiāla opusam "Divdesmit skatieni uz jaundzimušo Jēzu" bija patiesi dziļa, emocionāla un pat transcendentāla. Šo neatkārtojamo pieredzi vārdos raksturo čelliste Kristīne Blaumane un māksliniece Ieva Albertona.