Kamēr Jāzepa Vītola 8. Starptautiskā pianistu konkursa finālisti kopā ar Liepājas Simfonisko orķestri diriģenta Atvara Lakstīgalas vadībā gatavojas konkursa fināla kārtai, kas koncertzālē "Lielais dzintars" risināsies 13. un 14. oktobrī, Latvijas Radio 3 – Klasika ielūkojas konkursa otrās kārtas aizkulisēs, iepazīstinot ar tiem jaunajiem mūziķiem, kuri žūrijas un klausītāju priekšā stājās 10. oktobra vakarā un 11. oktobra priekšpusdienā.

Tie bija seši dalībnieki: Tīts Tomps no Igaunijas, mūsu Ērika Jākobsone, profesora Sergeja Osokina klases studente, Andrejs Mārtiņš Grīnbergs, kurš Mūzikas akadēmijā mācās pie profesora Jura Žvikova, Daniils Mickevičs, arī Mūzikas akadēmijas otrā kursa students profesora Sergeja Osokina klasē, vēl Nils Hansons no Sibēliusa Mūzikas akadēmijas, kā arī Evelīna Jēkabsone, kura studē Latvijas Mūzikas akadēmijā pie docenta Andreja Osokina.

Atgādināsim, ka finālā iekļuvuši divi no viņiem – Ērika Jākobsone un Daniils Mickevičs. Savukārt pārējie finālā iekļuvušie pianisti – Edvins Švaikovskis (Lietuva/Polija), Mants Šerņus (Mantas Šernius, Lietuva), Mikita Burzanica (Mykyta Burzanitsa, Ukraina) un Džuljens Čans (Julian Chan, Malaizija) – otrajā kārtā muzicēja 9. oktobra vakarā un 10. oktobra rītā, un par viņiem plašāk tika vēstīts konkursa dienasgrāmatas trešajā izlaidumā.

Ikvienam otrās kārtas dalībniekam bija jāspēlē nopietna, turpat stundu gara programma, kurā noteikti bija jābūt Haidna, Mocarta vai Bēthovena sonātei, kā arī Jāzepa Vītola Prelūdijai. Pārējo programmu varēja veidot pēc saviem ieskatiem...

Sarunājamies ar igauņu mūziķi Tītu Tompu, Ēriku Jākobsoni un Daniilu Mickeviču, Emīla Dārziņa mūzikas skolas klavierspēles skolotāju Ilzi Treiju, pie kuras savulaik mācījies Daniils, žūrijas pārstāvi, JVLMA asociēto profesoru Juri Žvikovu, bet savos profesionālajos novērojumos par dalībnieku sniegumu dalās Emīla Dārziņa Mūzikas vidusskolas speciālo klavieru nodaļas pedagoģe Sandra Jalaņecka, kura 1993. gadā Jāzepa Vītola II starptautiskajā pianistu konkursā ieguva ne tika trešo vietu, bet arī speciālbalvu par labāko latviešu mūsdienu komponista opusa interpretāciju.