Apgriezienus uzņem festivāls Artissimo. Kamēr pasaulslavenais akordeonists Rišārs Galjano ievingrina pirkstus pirmdienas vakara koncertam Dzintaros, "Klasika" tiekas ar otrdienas koncerta varoņiem - pazīstamo dziedātāju Irinu Dolženko, Krievijas kamermūzikas zvaigzni Janu Ivaņilovu un vokālās mākslas atklājumu – jauno baritonu Saīdu Gobečiju, kuru interpretācijā 2. jūlijā skanēs Sergeja Rahmaņinova romances.

Irīna Dolženko: "Rahmaņinovs man ir vistuvākais komponists, kura romancēs bieži vien pavisam vienkārši vārdi ietērpti neparasti skaistā mūzikā ar tik dziļu ekspresiju, kādu pat opera ne vienmēr sniedz. Rahmaņinova mūzikas emocija dzimst šeit un tagad. Kā brīnums. Tu kāp uz skatuves, un nezini – kas būs, kā šī mūzika pavērsīsies, kā tajā pavērsīsies tu?

Ja Čaikovska dziesmas vai Gļinkas romances  jau var  iepriekš iedomāties un tām noskaņoties, tad Rahmaņinovs top spontāni. Tu pieslēdzies kosmosam un pats nezini, kur šis kosmoss Tevi aiznesīs. Un tajā laikam arī slēpjas šī komponista ģēnijs. Katrs dziedātājs Rahmaņinovā atrod kaut ko savu, sirdij tuvo šeit un tagad.

Jana Ivaņilova: "Tāpat kā visas krievu kultūras personificētājs ir Puškins, tā, manuprāt, arī Rahmaņinovs ir šis lielais krievu mūzikas kultūras okeāns. Viņa mūzika ir skaņu mākslas ideāls. Savu pēdējo romanču opusu - op. 38 - Rahmaņinovs komponēja Krievijā un vairāk dziesmu viņš nav komponējis, aizbraucot uz ārzemēm. Iespējams tādēļ, ka Krievijā palika kaut kāds Rahmaņinova sirds avots. Dziesmas op. 38 ir tik fenomenālas sava satura un skaistuma dēļ, ka to pārspēt vienkārši nav iespējams!

Reti kura simfonija var pretendēt uz tādu dziļumu kā šīs romances, kuras starp citu neatskaņo pilnībā! Toreiz viņš nepublicēja pie tā vēl divas garīga satura dziesmas. Un, ja tās vēl pievienotu klāt, tad šis opuss iegūst tiešām tādu VISUMA dimensiju. Dziesmu vārdu autori visi ir simbolisti, un mūzika ir unikāla.