No 7. jūlija līdz 30. septembrim Latvijas Nacionālajā Mākslas muzeja Lielajā izstāžu zālē Latvijas valsts simtgades programmas ietvaros apskatāma pasaulē atzītā Austrālijas gleznotāja Imanta Tillera (1950) darbu vērienīga retrospekcija “Ceļojums uz nekurieni”.

Imants Tillers tiek saukts par “domāt provocējošu mākslinieku”, un viņa jaunradi uzskata par postmodernisma kvintesenci. Tillers nekad nav baidījies pārņemt tēlus: citu autoru radīti darbi un teksti meistaram ir konceptuāla bāze, uz kā attīstīt personisku vēstījumu. Tillera māksla ir intelektuāla, tā ietver atsauces uz pasaules kultūru, Rietumu mākslas vēsturi, 20. gadsimta Eiropas literatūru un filozofiju, Austrālijas iedzimto iedzīvotāju kultūru. Mākslinieka lielo jautājumu lokā ir indivīds, vieta un identitāte, trimda, migrācija un piederība.

Austrāliešu-skotu komponiste Rozalinda Peidža (Rosalind Page), kura studējusi arī filozofiju un ir sena Imanta Tillera stila cienītāja, lūkojoties uz viņa darbu vizuālo greznību dažādās galerijās visā Austrālijā, domās vienmēr dzirdējusi mūziku. Vēlākā abu tikšanās atklājusi kopīgas intereses mākslā, mūzikā un filozofijā. Šī unikālā radošo personību dialoga rezultāts ir skaņdarbu sērija, kas tapusi laikā no 2011. gada līdz šodienai: “Esamība un laiks I (Lacrimae rerum), II (Tabula rasa), III (Paradiso)” (2011–2015) klavierēm, čellam un klarnetei, Infinite Distances (2017) stīgu kvartetam un skaņdarbs korim “Horizonts” (Horizon, 2018), ko Peidža radījusi speciāli Latvijas Radio korim Imanta Tillera izstādes atklāšanai Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā.

Ar komponisti Rozalindu Peidžu tikās Edgars Raginskis.