Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā Latvijas Keramikas biennāles ietvaros 4. oktobrī tika atklāta Korejas mūsdienu keramikas mākslas izstāde “Pašterapija”, kas veido stāstu par mākslinieku izjūtām saistībā ar laika mūžīgo ritējumu un savas esības brīža apzināšanos. Kā norāda izstādes veidotāji - ekspozīcijas  mērķis ir izzināt Korejas keramikas mākslas tradīcijas un iezīmēt tās turpmāko pārvērtību ceļu mūsdienās, kad, mijiedarbojoties dažādām nozarēm, robežas starp mākslas veidiem izzūd vai arī kļūst nosacītas.

Tiekamies ar izstādes koordinatoru no Latvijas Laikmetīgās keramikas centra un Rotko muzeja Valentīnu Petjko , kurš rūpējas par šīs izstādes iekārtošanu un kuram ir bijusi tā privilēģija šos mākslas darbus no Korejas ne vien aplūkot, bet arī aptaustīt un atrast ikvienam no tiem piemērotāko vietu, kā arī ar izstādes kuratori no Kjongi Laikmetīgās keramikas mākslas muzeja Lidži Čoju (Leeji Choi).

Fragments no sarunas ar kuratori Lidži Čoju :

Patiešām iespaidīga izstāde! Bet mans pirmais jautājums – kur atrodas Kjongi ?

Kjongi ir viena no Dienvidkorejas provincēm. Kopumā ir deviņas provinces, un šī ir province, kura atrodas tuvu Seulai. Šajā provincē ir trīs nozīmīgas pilsētas - Ičona, Jodžu un Kuandžu, un 60% no visiem keramiķiem dzīvo šajā provincē. Te atrodas arī muzejs Ičonas pilsētā, kas ir nozīmīga keramikas mākslas vieta Korejā

Keramikai Korejā ir ļoti senas tradīcijas .

Jā . Ir divas nozīmīgas ēras keramikas mākslai. Viena ir Korejo dinastija, kas iesākās 918. gadā un ilga līdz pat 14. gadsimtam, un otra ir Čosonas dinastija, kas ilga līdz 19. gadsimtam.

Viens keramikas veids, kas saistīts ar Korejo dinastiju ir seladons. Šie smalkie darbi parasti ir zaļā nokrāsā. Bet otrs ir baltais porcelāns, kas saistīts ar Čosonas dinastiju. Un abus šos veidus jūs varat ieraudzīt arī šajā izstādē

Keramikas muzejs, ko jūs pārstāvat, ir dibināts 2001. gadā. Liels muzejs, kurā var skatīt mūsdienu keramikas darbus. Bet kāda ir mijiedarbība starp seno tradīciju un mūsdienām?

Pēc Otrā pasaules kara keramikas tradīcijas Korejā gandrīz izzuda  un tad 50. gados parādījās daži cilvēki, kas vēlējās to atjaunot. Tas bija jauns iesākums, un mēs varam teikt, ka mūsdienu keramikas mākslas attīstība sākās 50. gadu beigās. No tā laika aizvien vairāk cilvēku sāka nodarboties ar keramikas mākslu, atjaunot šo tradīciju un arī veidot tiltu starp senatni un mūsdienām.

Tagad Korejā ir jau vairāk nekā 4000 cilvēku, kas nodarbojas ar keramiku, un darbojas 38 universitātes, kuru specifika ir tieši keramika. Tā, ka mēs varam teikt, ka keramika ir mūsu gēnos.