21. martā Lielajā ģildē notiks koncerts “LNSO kamermūzika. Tango II” ar tango klasiķa Astora Pjacollas  “Četriem gadalaikiem” un “Tango vēsturi”, kā arī itāļu džeza akordeonista Fausto Bekalosi opussu Tangamente un Kārļa Lāča “Latvju tango”. Šis ir muzikāls turpinājums 2016. gadā Lielajā ģildē un festivālā “LNSO vasarnīca” īstenotajai tangomūzikas programmai “Pjacolla un Galjāno”

21. marta vakarā uz skatuves kāps akordeonists Artūrs Noviks, ģitārists Jānis Ruņģis, vijolnieki Sandis Šteinbergs un Raimonds Melderis, altists Arigo Štrāls, čellists Ainārs Paukšēns un kontrabasists Raivo Ozols.

Idejas autors un iniciators – LNSO II vijoļu mūziķis Raimonds Melderis saka: “Tango visupirms ir deja. Intīma un kaislīga kā tuvība starp vīrieti un sievieti. Mīlestība, seksualitāte un naids vienlaicīgi.

Astors Pjacolla pacēla tango jaunā koncertžanra līmenī, un tas pazīstams kā Tango Nuevo jeb jaunais tango. Par tango attīstību 20. gadsimta laikā ir stāstīts viņa četru daļu ciklā “Tango vēsture” (Histoire du tango), izejot cauri dažādiem tango mūzikas attīstības līmeņiem.

Viss sākas ar dejojamo tango (Bordello 1900), kuram seko Cafe 1930, stāstot par laiku, kad cilvēki vairs nedejo tango, bet labprātāk to klausījās. Mūzika kļūst lēnāka un romantiskāka, ieskanas melanholiskas harmonijas. Trešajā daļā Nightclub 1960 Brazīlijas un Argentīnas mežonīgie ritmi apvienojas Buenosairesā, kur ļaudis tango aizgūtnēm klausās naktsklubos. Noslēgumā Modern day concert Pjacolla parāda tango kā mūsdienu un arī nākotnes mūziku, kas caurausta ar reminiscencēm par Stravinska un Bartoka skaņdarbiem. Pjacollas “Četri gadalaiki” ir ļoti populārs skaņdarbs, taču šoreiz mēs to izpildīsim savā versijā”.

Par gaidāmo notikumu intervijā Marutai Rubezei stāsta akordeonists Artūrs Noviks, vijolnieks Raimonds Melderis un čellists Ainārs Paukšēns