Režisors Alvis Hermanis Vīnes Valsts operā iestudējis Riharda Vāgnera operu "Parsifāls". Pirmizrāde notika 30. martā, izsaucot skaļu rezonansi gan no publikas, gan mūzikas kritiķu puses. "Neatliekamajā sarunā" par šo iestudējumu pārdomās dalās tā pirmizrādes liecinieces - teātra zinātniece Edīte Tišheizere un mūzikas žurnāliste Lauma Mellēna.
Riharda Vāgnera "Parsifāls" ir režisora Alvja Hermaņa debija Vīnes Valsts operā. Tas ir Vāgnera pēdējais meistardarbs, kas tapis neilgi pirms viņa aiziešanas no dzīves. Opera žanriski tiek apzīmēta kā svinīga skatuviska mistērija, kas visos laikos ir bijis liels režisorisks izaicinājums. Hermaņa interpretācijā operas darbība no viduslaiku Spānijas pārcelta uz 19. un 20. gadsimta miju Vīnē. Vāgnera operas reliģiskais vēstījums ir ieguvis jaunus kultūras konteksta akcentus. Hermaņa iestudējumā ir atsauces uz Gustavu Māleru, Egonu Šīli, Pēteri Altenbergu un Zigmundu Freidu.
Starp citu, 19. aprīlī "Parsifāls" būs skatāms kinoteātrī Splendid Palace uz lielā ekrāna.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X