"Klasikas" neakadēmiskajā laikā pārlapojam pagājušā gada oktobrī klajā laisto ģitārista un mūzikas autora Riharda Lībieša jauno oriģinālmūzikas albumu "Līnijas un miniatūras", kurā kopumā iekļautas desmit instrumentālas kompozīcijas.

"Albumā iekļautā mūzika ir plaša, stilistiski vienota, bet ar atsevišķiem uzplaiksnījuma momentiem. Tā raksturo pēdējā gada notikumus un sajūtas – īpaši vientulību, nedrošību par nākotni un neskaidrību. Tajā pašā laikā centāmies skaņdarbus veidot tā, lai tie sniedz klausītājiem uzlādējošu un iedvesmojošu emociju lādiņu, kas tomēr nav uzbāzīgs, bet ir jūtams un caurvij visas albuma kompozīcijas," LTV1 raidījumā "Rīta Panorāma" atklājis Rihards Lībietis.

 

"Līnijas un miniatūras" ir otrais Riharda Lībieša oriģinālmūzikas albums. Rakstot jaunā albuma skaņdarbus, Rihards Lībietis iedvesmojies no postroka un filmu mūzikas, īpaši komponistu Tomasa Ņūmena (Thomas Newman), Oulavūra Arnaldsa (Ólafur Arnalds) un Tonija Andersona (Tony Anderson) darbiem.

Sākotnēji šis bija iecerēts kā solo albums, kurā izskanētu dažādas ģitāras tikai Riharda Lībieša izpildījumā, bet radītā mūzika pieprasīja lielāku plašumu un nokrāsas, tādēļ vairākos skaņdarbos bungas iespēlējis un dažādus skaņas efektus radījis bundzinieks Toms Kagainis: "Šī viennozīmīgi ir viena no visaizraujošākajām pēdējā laika pieredzēm, kāda man bijusi. Neizmērojama brīvība, eksperimentēšana un atļaušanās izteikties tiešā, tīrā un patiesā mūzikas valodā bez robežām. Pateicoties skaņdarbu daudzveidībai, katras dziesmas ieraksta process bija unikāls un reizē izaicinošs. Kad tradicionālo instrumentu vidū sāka pietrūkt atšķirīgu tembru un nokrāsu, ierakstījām pat tējas paciņas, dakšas, paplātes un citus studijā atrodamus atribūtus."

Albuma ierakstu bagātinājuši arī citi viesmākslinieki, kuru vidū ir Erna Daugaviete (čells), Olga Bučinska (vijole), Ieva Rūtentāle (flauta), Matīss Repsis (klavieres) un Beāte Zviedre (balss).

Albumam dots nosaukums “Līnijas un miniatūras”, jo tās ir visapkārt un caurvij mūsu dzīves un ikdienu.

Kā skaidrots albuma pieteikumā, "līnijas ir gan skaidri redzamas, piemēram, nošu līnijas, elektrības vadi un citas, gan tikai nojaušamas, atklājoties lēnām un pakāpeniski kā, piemēram, cilvēka dzīves ceļš. Katrs skaņdarbs arī ir kā maza miniatūra – piedzīvojums ar stāstu, ko klausītājs var dažās minūtēs sajust, iepazīt un izbaudīt". Līniju un miniatūru tematika dažādos veidos parādās arī vairāku albumā iekļauto skaņdarbu nosaukumos, piemēram, "Caurvīt paralēles", "Pārmijas", "Sirds līnija", "Čukstu miniatūra" un citos.

Albums ierakstīts studijā No Fuss Audio Tukumā, kā arī AMFO Music studijā Rīgā. Tā skaņu režisors, miksa un māstera veidotājs ir Valērijs Černejs, kurš šo albumu salīdzina ar spilgtu sajūtu kolāžu, kas ik reizi aizved dažādu pārdomu un apceru ceļojumā: "Katram skaņdarbam ir unikāla emocionālā nokrāsa un, lai šīs nokrāsas būtu sajūtamas vispilnīgāk, kopīgiem spēkiem tika ieguldīts rūpīgs un smalks producēšanas un miksēšanas darbs."