Šobrīd Māra Auniņa rotas apskatāmas veselās divās izstādēs Vecrīgā - gan personālizstādē galerijā "Apsīda", gan Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā - izstādē "Sinerģija".

Mākslinieka stils novērtēts daudzās pasaules valstīs, toskait prestižajā Ņujorkas Mākslas un Dizaina muzeja izstādē LOOT: MAD about Jewelry. Viņa rotas reiz iegādājusies arī slavenā brita Džona Lenona atraitne Joko Ono...

"Akmeņos ir dzīvība," - par to ir pārliecinājies Māris. "Cilvēkiem, kuri orientējas uz akmeņu iespējamo iedarbību uz psihi un veselību, svarīgākais ir tam ticēt. Ja tu tici, tas noteikti palīdz. Skatoties no šī aspekta, respektēju cilvēkus, kuri saka - man vajadzīgs tieši šis akmens. (..) Man pašam ir mīļākie akmeņi, kurus izmantoju savā darbā, un ir tādi, kas manī neizraisa nekādus īpašus emociju uzplūdus - piemēram, brīnišķīgie opāli no Austrālijas, ar skaistu mirdzumu, bet - tas nav mans akmens, kuru alktu izveidot pēc savas vēlmes.

Mans mīļākais akmens apstrādei un rotu veidošanai ir akvamarīns - daba ir brīnumu radītāja! Krāsa, ieslēgumi - es tos saucu par ledus efektu, kad, akmenī paskatoties, pārņem sajūta, ka tas ir aizsalis ūdens klajums, kur redzams sasalušā kristāla efekts.

Katrs akmens ir absolūti savādāks. Tad arī vēl mīļš ir kvarcs, arī ametists."

Sieviete iedvesmojas no rotām, bet no kādas mūzkas iedvesmojas Māris, gatavojot rotas? "Ja man jāsaka par procesu, kurā notiek rotu veidošana, tad man fonā vienmēr skan Latvijas Radio 1.

Bet pamostos un rīta cēlienu pavadu kopā ar Latvijas Radio 3 "Klasika".

Un tad vēl paliek pārējais laiks - piemēram, braucot ar auto uz laukiem. Neesmu tāds fans, kas līdzi nes ierakstu kartotēku. Akceptēju visādu mūziku - man par prieku, dēlam ir ļoti laba gaume, un tas, ko viņš izvēlas klausīties laukos, man patiesi patīk. Bet radio kopā ar mani jau ir kopš agras jaunības, kad modē bija tranzistori, īpaši jau radio "Spīdola"..."

 

 
 
Iespējams, daudzi nezina, ka Māris Auniņš pieprot klavierspēli. "Jā, jā, bija tāda lieta - maniem vecākiem bija vēlme savus bērnus iemācīt spēlēt klavieres," stāsta rotu mākslinieks. "To dabūju izbaudīt gan es, gan brālis, gan jaunākā māsa. Rūgtu atmiņu gan par to nav..."
 
Faktiski jau tieši otrādi - mākslinieks savureiz saspēlējies ar pašu Valteru Norisu! "Viņš bija mācījies un koncertējis Amerikā, bet liktenis Valteru bija atvedis uz Berlīni. Viņa mīļotā sieva Kirstena ir manas rotu kolekcijas vislielākā īpašniece. Mūsu draudzība ilga 20 gadu garumā, līdz 2011. gadā Valters devās mūžībā. Satuvinoties ar viņa ģimeni un iepazīstot lielo komponistu, sajutos kā viņa gara radinieks. Viņš nereti paskatījās uz manām rotām, aizgāja pie klavierēm un improvizēja kādu motīvu. Viņš iedvesmojās no manā rotām! Tas likās fantastiski! Reizi gadā biju pie viņiem ciemos, abi rīkoja mājas koncertus, kur bija aicināti dziedātāji, kolēģi. Viņam lūdza - Valter, uzspēlē kaut ko! Bija mirkļi, kad Valters man teica - nāc pie klavierēm, un spēlē tikai pa melnajiem taustiņiem... Spied, kā tu gribi!"
 

Māra Auniņa mūzikas izvēle:

J. Vītols - "Ametists" no svītas "Dārgakmeņi" (Liepājas simfoniskais orķestris, diriģents Imants Resnis)
The Beatles - Michelle
Dž. Šerings - Lullaby of Birdland (Daiena Rīvza)
Valters Noriss - Touch
Stings - Fragile
Ž. Bizē - Segidilja no operas "Karmena" (Ksenija Sidorova)
Dž. Verdi - Otello ārija Dio mi potevi... no operas "Otello" (Aleksandrs Antoņenko, Latvijas Nacionālās operas orķestris, diriģents Normunds Vaicis)
E. Volfs-Ferrāri - Intermeco Jewels of the Madonna (Londonas simfoniskais orķestris, diriģents Filips Gibsons)