Šoreiz Inta Zēgnere un Edgars Raginskis aicina doties uz Venēciju – dzejnieku, romantiķu un mākslinieku sapņu pilsētu, kas celta uz trīssimt septiņpadsmit mazām saliņām…

Dodamies pāri Akadēmijas tiltam, no kura jau iztālēm var redzēt grezno 16. gadsimta Palazzo Cavalli-Franchetti. Kādi tik īpašnieki šai krāšņajai celtnei nav bijuši gadsimtu gaitā, bet kopš 1999. gada te atrodas Venēcijas Literatūras, zinātnes un mākslas institūts, kur 57. Venēcijas mākslas biennāles ietvaros ir izvietota slavenās Adriano Berengo stikla studijas veidotā izstāde Glasstress 2017.

Iespējams, šis nosaukums daudziem atsauks atmiņā mākslas muzeja "Rīgas birža" atklāšanu, kad Glasstress meistardarbus – stikla skulptūras, instalācijas un objektus – varējām vērot "Rīgas biržas" Lielajā izstāžu zālē.

Bet stikla studijas vadītāju Adriano Berengo šovasar sastapām Venēcijā – Palazzo Cavalli-Franchetti, kur pasaulslaveni mākslinieki savas radošās idejas īstenojuši tik trauslā materiālā kā stikls…

Tas kļuvis iespējams, pateicoties Berengo kungam, kurš par savu misiju uzskata stikla atbrīvošanu no suvenīru estētikas, mainot priekšstatu arī par Murāno salu kā par tūristiem tīkamo stikla suvenīru ražošanas vietu, jo tagad, pielietojot gadsimtiem koptās stikla pūšanas prasmes, te top laikmetīgi mākslas darbi sadarbībā ar tādām pasaules zvaigznēm kā Jans Fabrs, Ervins Vurms un vēl daudziem citiem.

Bet vispirms, tiekoties ar Adriano Berengo, aplūkojam izstādi - te gan stiklā darināti smalki tērpi, kuru krokas krīt tik dabiski, it kā būtu no zīda, te sastopam neparastā formu un krāsu daudzveidībā īstenotas idejas. Un brīžam pat grūti noticēt, ka tās radušās no stikla...