6. maijā Rīgas Domā skanēja koncerts "Bezvainības dziesmas", kurā piedalījās Rīgas Doma kora skolas meiteņu koris Tiara, ērģelniece Kristīne Adamaite, flautiste Guna Paula, dziedātāja Jolanta Strikaite-Lapiņa, bet diriģente bija Tiara vadītāja Aira Birziņa.

Koncerta programmu veidojusi Aira Birziņa kopā ar ērģelnieci Kristīni Adamaiti. Rīgas Doma ērģeles te ir kā centrs un pamats, kam pievienojas flautas solo, soprāna solo vai koris, vai visi koncerta dalībnieki kopā. 

"Ar Kristīni Adamaiti vienmēr prieks sadarboties - viņa allaž ļoti iesaistās programmas tapšanā un ideju apspriešanā, tāpēc nevaru teikt, ka šī ir tikai manis veidota programma," intervijā "Klasikai" pirms koncerta atklāja Aira Birziņa. "Programmas kopējā noskaņa savā ziņā ir mazliet bērnišķīga, priekpilna, lai arī vairāki no skaņdarbiem, iespējams, uztverami dziļi nopietni..."

Koncertā skan Johana Sebastiāna Baha, Kloda Debisī, Kamila Sensāna, Šarla Marijas Vidora, Aivara Kalēja un Evijas Skuķes skaņdarbi. Nozīmīgs notikums ir Evijas Skuķes šim koncertam radītā jaundarba Pueri (Bērni) pasaules pirmatskaņojums.

Aira atgādina, ka arī Evija Skuķe (tāpat kā Jolanta Strikaite-Lapiņa) savulaik bijusi Rīgas Doma kora skolas kora dziedātāja, bet vēlāk izvēlējusies kompozīcijas specialitāti, kuru apguvusi Dārziņskolā, bet vēlāk - Mūzikas akadēmijā: "Evija labi zina mūsu kora garu, noskaņu, iespējas. Viņas rakstības stilu iezīmē dažādi izaicinājumi, bet ne jau nepārvarami šķēršļi... Tāpēc, saņemot jaundarbu, nebiju pārsteigta par notīm, bet gan tekstu - tas ir viņas pašas veidots, ar latīņu teikumiem, kas pauž to, kā bērni priecājas, ir laimīgi un ar dziedāšanu rada prieku visai pasaulei. Kaut gan skaņdarbs, protams, nav nemaz tik bērnišķīgs muzikālā izteiksmē, bērnišķīguma akcents tajā tomēr ir - ar prieku, skaņu un ritma kombināciju nerātnībā šur tur bērniem raksturīgas spēles. Protams, mūzikas valoda ir šodienīga. Un ar Evijas darbu, starp citu, gandrīz arī sākās šis projekts..."

Savukārt Aivara Kalēja cikls "Bezvainības dziesmas", kura nosaukums likts arī koncerta virsrakstā, pēc  Airas Birziņas pasūtinājuma tapušas 2. redakcijā meiteņu korim, soprānam, flautai un ērģelēm.

Aira Birziņa neslēpj: "Šoreiz gribējās atkal iepazīt jaunus skaņdarbus, ko meitenes nav dziedājušas un ko es pati neesmu diriģējusi, un man tas patiesībā šķiet visinteresantākais diriģenta darbā – nedziedāt vienu un to pašu atkal un atkal, bet meklēt kaut ko nezināmu."