10. jūnijā Lielajā ģildē Rīgas festivāla ietvaros solokoncertu sniedza pianists Daumants Liepiņš, piedāvājot latviešu autoru darbus un divu pasaules dižgaru – Johana Sebastiāna Baha un Johannesa Brāmsa – opusus.

No Baha radošā mantojuma izskanēja hrestomātiskā "Hromatiskā fantāzija un fūga" BWV 903, bet Brāmsa daiļradi pārstāvēja Trešā sonāte klavierēm. Koncerta viducī - Pētera Vaska "Vasaras vakara mūzika" un jaundarbs – Artura Maskata "Partita". Nu laiks šo koncertu baudīt ierakstā.

Taču līdzās mūzikai – arī fragments no Ilzes Mednes sarunas ar Arturu Maskatu, kas izskanēja dienu pirms šī koncerta.

Par skaņdarbu, kura iecere radās pirms pustotra gada, Arturs Maskats stāsta: "Partita ir sens mūzikas žanrs soloinstrumentam vai nelielam instrumentālam  sastāvam ar vairākām savā starpā kontrastējošām daļām. Mana "Partita" radusies pēc mūsu izcilā pianista Daumanta Liepiņa aicinājuma uzrakstīt kādu lielāku darbu klavierēm solo. Man šķita pievilcīga šī senā, arī ārkārtīgi brīvi traktējamā mūzikas forma, kurā blakus vieglumam, trauslumam iespējams likt arī dramatisku, pat traģisku disonanšu piepildītu spēku. "Partita" veltīta man tuvas personības, izcilā teātra režisora un pedagoga Mihaila Gruzdova, kurš aizgāja no mums šī gada februārī, piemiņai. Mihails (jeb Miša – kā viņu sauca visi, ar ko kopā viņš strādāja) man devis ārkārtīgi daudz. Esam daudz kopā strādājuši pie leģendārām izrādēm, tādēļ "Partitas" izskaņā it kā no tālienes atnāk motīvs no mūsu pirmās kopējās izrādes "Terēze Rakēna" Dailes teātrī. "Partita" iesākas ar tādām kā maza zvaniņa skaņām kāda ezera krastā tālas vasaras vakarā. Miša reizēm salīdzināja manu mūziku viņa izrādēm ar šāda zvaniņa skanējumu. Paldies viņam par to..."

Sarunu pilnā apjomā klausieties šeit: