Ļoti piemērota svētku dienai ir Latvijas Universitātes jauktā kora Juventus programma "Kopība", kas 21. oktobrī izskanēja Mazajā ģildē ar Kaspara Zemīša "Mesu" korim un ģitārai koncerta pirmajā, bet Riharda Zaļupes opusa "Kopība" pasaules pirmatskaņojumu otrajā daļā, kad korim pievienojās arī solisti un kamerorķestra sastāvs ar paplašinātu sitaminstrumentu klāstu.

Par kopību gan lielajās, gan mazajās lietās ar diriģentu Valdi Tomsonu runājām pirmskoncerta sarunā "Klasikā", un dažus no šīs intervijas domu graudiem atgādinām arī šodien.

 

Visupirms – Kaspara Zemīša Mesa. Darbs tapis pirms deviņiem gadiem pēc Māra Sirmā aicinājuma Garīgās mūzikas festivāla jaundarbu koncertā. Kā toreiz sacīja autors, Mesa esot viņa Dievkalpojums, ar kuru pirmkārt gribējis uzsvērt liturģiskā teksta nozīmi un parādīt ģitāras saspēles iespējas ar kori. Varbūt kristietis šajā mūzikā ieraudzīs ticības apliecinājumu, bet neticīgs cilvēks sadzirdēs "kaut ko no dievišķā, kas ir katrā no mums". Tradicionālo Mesas piecdaļību Kaspars Zemītis papildinājis ar nelielu ģitāras ievadu un noslēgumu. Solistes – Nataliia Behma un Linda Čipa.

Tikām Riharda Zaļupes opuss "Kopība" ar Sondras Zaļupes tekstu radīts, iedvesmojoties no Ārijas Elksnes dzejoļa "Mūžībā". Solisti: Nataliia Behma, Rūta Olekša, Mārtiņš Zvīgulis, meitenes un zēna solo balsis pieder Suzannai Auniņai un Jānim Jansonam. Atskaņojumā piedalās arī stīgu nonets Dinas Dorofejevas vadībā, sitaminstrumentālistu kvartets no orķestra "Rīga", kā arī flautists Andis Klučnieks, basģitārists Aivars Meijers un pianists Edgars Tomševics. Skaņdarbam ir četras daļas: "Kopība", "Asinssārts", "Pavasara putni" un "Mūžībā".