Šis ir viens no krāšņākajiem vakariem "Klasikas" vasaras programmā, jo baudām ekskluzīvo koncertprogrammu "Elīna Garanča un draugi", kas 10. jūlijā grandiozu ovāciju pavadībā izskanēja Dzintaru koncertzālē. 

Šo ierakstu varam piedāvāt, pateicoties sadarbībai ar producentu kompāniju Art Forte, savukārt operzvaigznei Elīnai Garančai un diriģentam Karelam Markam Šišonam sakām lielu paldies par šiem pasaules līmeņa svētkiem, kas saviļņoja ne mazāk par nule piedzīvotajiem Dziesmu un deju svētku koncertiem! Īpašo līdzāspastāvēšanu vēl pirms mūzikas skaņām apspēlē Ojārs Rubenis, kurš uz sarunu aicina arī pašu koncerta spožāko zvaigzni – Elīnu Garanču. 

Koncerta pirmajā daļā pirmoreiz Latvijā skanas arī divu izcilu operdziedoņu – Elīnas Garančas draugu – balsis. Tās pieder japāņu izcelsmes soprānam Eri Nakamurai, kā arī Dienvidkorejas tenoram Sekjongam Bēkam (Seok Jong Baek).

Koncerta pirmo daļu ieskauj fragmenti no Džuzepes Verdi operas "Aīda": uvertīra – sākumā, bet Amnerisas un Radamesa duets – noslēgumā. Šie fragmenti nav izvēlēti nejauši, jo tieši Amnerisa ir viena no Elīnas Garančas pašām jaunākajām lomām, kuru dziedātāja sarunā ar "Klasikas" direktori Gundu Vaivodi dēvējusi par savu šī brīža Everestu...

Savukārt par pašiem jaunākajiem Elīnas plāniem varat uzzināt, noklausoties 2. jūlija rīta interviju!

Koncerta pirmajā daļā Elīnas balsi dzirdam arī Adrianas ārijā no Frančesko Čileas operas "Adriana Lekuvrēra" un ārijā "Vissi d’ arte" no Džakomo Pučīni operas "Toska". No šīs operas arī Sekjonga Bēka dziedātā Kavaradosi ārija, savukārt Eri Nakamura gan ārijā, gan duetā iejūtas Čo-Čo-Sanas tēlā no operas Madame Butterfly. Klausāmies arī vienu no populārākajiem opermūzikas simfoniskajiem paraugiem – Amilkāres Ponkjelli "Pulksteņu deju" no operas "Džokonda".

Starp citu, Eri Nakamura vairākās Madame Butterfly izrādēs augustā viesosies Stokholmā; viņas repertuārā ir arī pieprasītā Traviata, un šo – Violetas Valerī tēlu – Eri Nakamura atveido arī Marinas Abramovičas inspirētajā izrādē "Marijas Kallasas septiņas nāves", kuru varam doties piedzīvot šā gada novembrī Londonā.

Savukārt tenors Sekjongs Bēks šoruden būs Kalafs "Turandotā", Ismaels operā "Nabuko", Samsons Sensānsa operā "Samsons un Dalila".

Bet Elīnas Garančas Kundri dziedājumu Vāgnera operā "Parsifāls" jādodas klausīties uz Baireitu, kur šis uzvedums tiks izrādīts 12. augustā. 

***

Koncerta otrā daļa – patiesa prieka koncentrāts, dziedoņiem demonstrējot arī sava talanta jestrākās šķautnes. Eri Nakamura uz skatuves iznāk ar Rozalindes čardašu no Johana Štrausa operetes "Sikspārnis", Sekjongs Bēks – ar Salvatores Kardiljo neapoliešu dziesmu par Katarinas nežēlīgo un nepateicīgo sirdi – Core’n grato. Elīna Garanča dzied vienu no  populārākajām Ruperto Čapi  mūzikas lappusēm – Sokoro romanci no sarsuelas El Barkijero jeb "Beķeris". Un no šī žanra arī simfoniskais intermeco – no Heronīmo Himenesa Luisa "Alonso kāzas".

Visi trīs solisti sastopas arī Karela Marka Šišona veidotajā popūrijā "Apkārt pasaulei", un kā nu bez piedevām! Arī tās visi trīs solisti dzied kopā: skan fragments no Franča Lehāra operetes "Jautrā atraitne" un Ernesto de Kurtisa Non ti scordar di me jeb "Neaizmirsti mani".

Visa vakara garumā ar solistiem kopā ir Festivāla orķestris Karela Marka Šišona vadībā.