Starptautiskajā laikmetīgās mūzikas festivālā Baltic Music Days 2023, kura mājvieta šogad bija Rīgā, 26. martā Rīgas Latviešu biedrības nama Zelta zālē notika trīsdaļīgs koncerts THREE, kurā piedalījās stīgu kvartets CHORDOS no Lietuvas (LR3 "Klasika" arhīvā 7. jūnijā), duets Anna Līsa Ellere (kannele) un Taavi Kerikmē (klavihords, sintezators, elektronika), kas līdzās laikabiedru opusiem lika „mūsdienīgotus” 17.-18.gs. mūzikas paraugus (LR3 "Klasika" 6. septembrī).

Latvijas atskaņotājmākslu pārstāvēja klavesīniste Ieva Saliete un akordeonists Artūrs Noviks gan solo, gan duetā, kas tika izveidots pateicoties diviem, programmu ielogojošajiem opusiem: lietuviešu komponistes Justes Janulītes (1982, Juste Janulyte) Harp is a Chord (2016), kā arī programmu noslēdzošajam Jāņa Petraškēviča jaundarba „Neparalēles” pirmatskaņojumam.

Kā 23. martā Rūtas Paulas LR3 "Klasika" "Neatliekamajā sarunā" atklāja Ieva Saliete, abi šie opusi ir krasi atšķirīgi: Juste Janulīte, izmantojot tādus pretpolus, kā klavesīnu un akordeonu, tiekusies radīt jaunu, skanējumā homogēnu „instrumentu - vienradzi”, nosaukumā iedvesmojoties no vārdu spēles (HarpSiChord – angl.klavesīns; HarpIsChord), savukārt Jānis Petraškevičs ļauj katram no mūziķiem „dzīvot katram savu dzīvi, bet tomēr vienā elpā”. Ieva Saliete šajā kontekstā izceļ Baltijas mūzikas poētiskumu, bet Artūrs Petraškēvičs uzteic Indras Rišes skaņdarba „Purva dvēselītes” (1999) spilgto ilustratīvismu, izceļot to, kā vienu no visveiksmīgākajiem latviešu komponistu skaņdarbiem akordeonam. Un kādēļ gan lai Zelta zālē neieskanētos Gundegas Šmites skaņdarbs Aurum (2020), par kuru autore rakstījusi: "Aurum (Au: latīņu valodā) ir ķīmiskais elements ar atomskaitli 79 - zelts. Tas ir viens no dārgmetāliem. Zeltu var veidot un liekt visdažādākajās formās - tas ir blīvs un salīdzinoši mīksts. Juveliermākslā to visbiežāk lieto sakausējumos ar citiem metāliem, kas paaugstina zelta rotaslietas izturību. Klavesīna skanējums man asociējas ar zeltu – gan kā krāsu, gan metālu – spožu, elastīgu un izturīgu. Skaņdarba formā ievērots arī “zelta griezuma” proporcija, kuru iezīmē formas posms zemā reģistrā."

Juste Janulīte – Harp is a Chord (2016) klavesīnam un akordeonam

Mirjama Talli – Event Horizon (2019) klavesīnam

Indra Riše – „Purva dvēselītes” (1999) akordeonam

Gundega  Šmite – Aurum (2020) klavesīnam

Jānis Petraškēvičs – „Neparalēles” (pirmatskaņojums) klavesīnam un akordeonam