8. novembrī ar Valsts kultūrkapitāla fonda atbalstu pirmoreiz Latvijas Radio 1. studijā muzicēja saksofonu kvartets Atomos, aicinot uz latviešu mūzikas programmu. Blakus Jāņa Ivanova, Gundegas Šmites, Edgara Mākena, Madaras Pētersones, Džeikina Pusona, Andrieva Alkšņa un Ritvara Garozas skaņdarbiem dzirdējām arī Ingas Gailes dzeju viņas pašas lasījumā, kas tēlaini sasaucās ar mūzikas noskaņām un koncertu pārvērta par vienotu dzejas kompozīciju.

Koncertu vadīja LR3 "Klasika" mūzikas ierakstu producente Anna Veismane.

Jubilejas noskaņās radītā koncertprogramma ir sava veida retrospekcija par piecu gadu laikā padarīto, tādēļ skan tieši latviešu komponistu mūzika, kas ir ansambļa pamatrepertuārs.

Ar Jāņa Ivanova skaņdarbu pārlikumiem ansamblis sevi pieteica pirmajā koncertā, tādēļ skanēja Jāņa Ivanova vokalīze “Gājputni”, savukārt Džeikins Pusons bija pirmais komponists, kurš tieši Atomos radīja jaundarbu Gardens on Mars jeb “Dārzi uz Marsa”, kurā autors apcer cilvēka tiekšanos kolonizēt Marsu un spēju uz tā izdzīvot. Jaunākie īpaši saksofonu kvartetam Atomos komponētie skaņdarbi ir Madaras Pētersones Serendipity, Andrieva Alkšņa Error 505 un divas daļas “Rākova” un “Sise” no Ritvara Garozas triloģijas “Izzūdošā Latvija”, kurās komponists pārdomā Latvijas apdzīvoto vietu sūros stāstus un likteni.

Klausītāji dzirdēja arī neparasto Edgara Mākena kompozīciju “Lai ūdeņi plūst pāri”, kurā skan ne tikai mūzika, bet arī Ingas Gailes dzeja. Šis darbs reiz atskaņots kopīgā dzejas un mūzikas programmā “Vakara stāsti”. Kā dinamisks kontrasts bija divas daļas no Gundegas Šmites cikla "Komēta”, kas atveido iluzoru lidojoša objekta kustību Visumā, sākot no eksplozijas līdz attālināti vērotai ainavai.

Atomos saksofonu kvartetā muzicē Arvīds Kazlausks, kurš ir ansambļa dibinātājs, Aigars Raumanis, Roberts Martinovskis un Rūdolfs Pēteris Rubenis. Saksofonu kvarteta nosaukums sengrieķu valodā (άτομος) apzīmē tādas kvalitātes kā individualitāte un nedalāmība. Tās mūziķi vēlas iedzīvināt arī sava ansambļa idejiskajā būtībā. Atomos interesējas gan par klasiskām vērtībām, gan gluži jaunām vēsmām, labprāt eksperimentē un ir atvērts radošiem izaicinājumiem kā mūzikā, tā arī starpžanros.