Pētījumi liecina, ka dizaina lietojums būtiski palielina uzņēmumu konkurētspēju, tādēļ šoreiz raidījumā runājam par to, kā dizains var veicināt labāku, gudrāku un klientam draudzīgāku produktu un pakalpojumu attīstību.

Studijā - starptautiski atzīta biznesa konsultante, lektore un tiešsaistes žurnāla The Cool Hunter redaktore Tuija Seipela (Tuija Seipell). Tas ir pasaulē vecākais tiešsaistes žurnāls par dizainu, arhitektūru un lietotāju pieredzi un to lasa vairāk kā pusotrs miljons lasītāju katru mēnesi. Savos priekšlasījumos Tuija iestājas par klienta pieredzes un dizaina nozīmi un ir pārliecināta, ka tieši klienta perspektīvas izzināšana ir viens no stūrakmeņiem veiksmīgai uzņēmējdarbībai. Tuijas klientu lokā ir gan tādi starptautiski pazīstami uzņēmumi kā Harley Davidson un NIKE, gan pilsētu un valsts institūcijas visā pasaulē.

Tuija viesojās Rīgā, lai dalītos pieredzē ar Latvijas jaunajiem uzņēmējiem. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Radošo industriju inkubatorā viņa lasīja lekciju Good enough is not good enough, kā arī uzstājās ar priekšlasījumu jaunuzņēmumu konferencē TechChill.

Tuija Seipela: "Labs dizains patiesi ir instruments. Slikts dizains, protams, arī, bet dizains kopumā ir instruments emociju radīšanai. Un emocijas ir tas, kas vada cilvēkus un nosaka arī to, ko viņi pērk. Lēmumi par pirkumiem tiek veikti, balstoties emocijās. Lai arī mums šķiet, ka darām to racionāli, tas patiesībā tā nav."

"Dizaina joma mainās. Ja reiz bija tikai industriālais dizains, produktu dizains vai, piemēram, modes dizains, tagad tas ir kļuvis par domāšanas veidu, stratēģisku biznesa rīku. Domāju, ka ieguvēji ir gan ar dizainu saistīti cilvēki, gan tie, kuri nodarbojas ar uzņēmējdarbību."

"Interesanti ir arī tas, ka pagātnē, lai kaut ko radītu, mums vajadzēja to fiziski uzzīmēt ar zīmuļiem un krāsām, savukārt šodien mums atliek tikai apsēsties pie datora un ātri sagatavot attēlu. Šī saistībā es redzu daudzas nepabeigtas, nepilnīgi izstrādātas idejas. Autori tās nav pietiekami pārdomājuši. Man gribētos cerēt, ka nākotnē dizaineri sāks par to aizdomāties vairāk. Par to, vai tas, kas tiek radīts, ir tiešām pietiekami labs un gana atšķirīgs no visa cita? Kāpēc, lai kāds pievērstu šim uzmanību, ja ir miljoniem citu lietu, kas izskatās tieši tā pat? Kas tajā ir tik atšķirīgs?

Manuprāt, tādēļ, ka mums visiem apskatei ir pieejami visi iespējamie risinājumi tiešsaistē, rodas sajūtu, ka viss ir redzēts jau miljoniem reižu neatkarīgi no tā, vai tā ir ēka, produkts, lietotne, mājaslapa vai pakalpojums. Taču joprojām ir ļoti daudz darāmā. Es domāju, ka dizaina jomai ir ļoti gaiša nākotne."