Milānas mērs Džuzepe Sala reiz teicis tā: "Ja Milāna atdzīvojas, tad atdzīvojas arī Itālija." To viņam apgalvot noteikti ļauj paša pieredze, esot atbildīgajam par EXPO izstādi Milānā 2015. gadā.

Dizaina nedēļa Milānā no 4. līdz 10 septembrim pilsētu burtiski iezīmēja ar daudzu dizainu salonu piedāvājumu pilsētas rajonos un aicināja cilvēkus vērtēt pasaules izsmalcinātos dizaina zīmolus. Jāatzīmē arī Salone del Mobile jeb mēbeļu izstāde, kura savā ierastajā laikā divus gadus nebija notikusi. Šogad, lai gan ievērojami mazāka, tā pārtapa par Super Salone, kuru drīz pēc atvēršanas apmeklēja arī Itālijas prezidents Serdžo Matarella.

Tā ir industrija, kura ražo, darbina ekonomiku, nodarbina cilvēkus un nes sev līdzi arī visā pasaulē zināmo zīmi – ražots Itālijā, kas ir zīmols pats par sevi.

Pirms 60 gadiem dzimusī iecere – vairākiem ražotājiem kopīgi piedāvāt itāļu dizainu pasaules tirgum – ir sākums Salone del Mobile dibinātāju idejai. Bet pati Milānas dizaina nedēļa ir notikums arhitektiem, dizaineriem, dizaina preču radītājiem un tirgotājiem.

Sākotnēji izstāde tika radīta, lai parādītu itāļu stila eksistenci līdzvērtīgi skandināvu mēbelēm. Tā vēsta neliela retrospektīva izstāde Dizaina un mākslas muzejā.

Raidījumā "Kāpēc dizains?" tad arī sarunājamies par Milānas dizaina nedēļas iespaidiem: studijā viesojas Latvijas Mākslas akadēmijas profesore Barbara Ābele un xcelsior vadītāja, arhitekte, dizainere Zane Straume (xcelsior ir viens no Latvijas vadošajiem arhitektūras un interjera dizaina uzņēmumiem).