Veram vaļā šīgada 14. martā nacionālās skaņu ierakstu studijas "SKANI" paspārnē klajā nākušo albumu ar Viļņa Šmīdberga kamermūziku flautistes Ilonas Meijas, vijolnieces Magdalēnas Gekas un pianistes Ivetas Cālītes ieskaņojumā.
Albumā iekļautie skaņdarbi:
Trio sonāte flautai, vijolei un klavierēm
Variācijas klavierēm
Sonāte altam un klavierēm
Sonāte vijolei un klavierēm
Raudu deja
Vilnis Šmīdbergs dzimis 1944. gadā – vienā no drūmākajiem gadiem cilvēces vēsturē. Tas atbalsojas arī viņa mūzikā, taču traģika tomēr nav komponista dominējošā pasaules uzskata un vēstījuma iezīme. Tiekšanās pēc harmonijas, humānisma vērtību klātesamība, kristietības raisītās garīgās vertikāles akcentēšana, skats uz tradīciju, uz vēsturi – šīs dimensijas caurvij Šmīdberga mākslu, šīs tēmas viņš risina konsekventi, nopietni un patiesi. Tādēļ vēl jo tiešāka paralēle šeit būtu ne tik daudz ar Maiklu Finisiju vai Džeimsu Dilonu kā ar 1944. gadā dzimušo Džonu Taveneru. Opusa Fall and Resurrection ("Krišana un augšāmcelšanās") autors savu partitūru dzirdēja Rīgā, 2004. gada Garīgās mūzikas festivālā, turpretī 2003. gadā Vilnis Šmīdbergs dzirdēja pirmatskaņojumu psalmu simfonijai Laudator; arī lakoniskākos darbos Tavenera daiļrades ētika un estētika nereti sasaucas ar Šmīdberga konceptuālajām vadlīnijām.
(Armands Znotiņš)
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X