Albums "Hans Schaeuble. Oliver Triendl. Kai Frömbgen. Sinfonietta Rīga. Marc Niemann" (Solo Musica, 2024). Skan Hansa Šoibles Klavierkoncerts op. 50, Concertino op. 44 un Serenade op. 42.

Runājot par Hansa Šoibles mūziku, orķestra "Sinfonietta Rīga" mākslinieciskais vadītājs, diriģents Normunds Šnē atzīst, ka šo komponistu nav iepriekš zinājis: "Latvijā maz kurš ir ar viņa mākslu pazīstams. Bet jāsaka – nepelnīti, jo daudzas no šīm lappusēm ir uzrunājošas un nenoliedzami rakstītas ar meistara roku. Šī mūzika nekādā ziņā nav viegli spēlējama, jo darbi stīgu instrumentiem ir samērā komplicēti izpildījuma ziņā.

Ir tādas partitūras, kas vienkārši skan vairāk vai mazāk pašas no sevis, bet šeit ir daudz kas jāatšķetina un jānoliek īstajās vietās, jāsakārto gan balanss, gan jānoskaidro mūzikas raksturs.

Mums faktiski nav šādas tradīcijas, un daudzi no šiem darbiem pie mums nav atskaņoti."  

Paša komponista dzīvi ierāmē gada skaitļi 1906–1988, un lūk, ko lasām albuma aprakstā: "Ir tikai anekdotiskas liecības par to, kā komponists Hanss Šoible atklāja mūziku. Viņš iemācījās spēlēt klavieres jau agrā bērnībā un arī komponēt sāka agri.

Pēc Šveices Romāņu orķestra koncerta Ernesta Ansermē vadībā apmeklējuma viņš cieši nolēma, ka būs komponists. Pretēji vecāku vēlmēm, viņš gatavojās mūzikas studijām. Divdesmito gadu beigās Šoible Leipcigas Valsts konservatorijā studēja klavierspēli Karla Ādolfa Martiensena un kompozīciju Hermaņa Grabnera klasē. 1930. gada nogalē Šoible pārcēlās uz Berlīni, bija komponists-brīvmākslinieks un tāds arī palika līdz mūža beigām; nekad neieņemot kādu oficiālu amatu. Hansa Šoibles Koncerts klavierēm un stīgu orķestrim ir 1967. gada darbs un viņa piektais opuss  klavierēm ar orķestri.

Savukārt  Končertīno obojai un stīgām radies 1959. gadā un ir pirmais no trim koncertdarbiem pūšamajiem instrumentiem, ko Šoible sacerēja trīs gadu laikā. 1956.gada nogalē viņš pabeidza Serenādi Si bemol mažorā stīgu orķestrim. Lai gan tas bija pasūtījuma darbs, nav nekādu liecību par tā atskaņojumu. Tas no Hansa Šoibles albūma ceļa vārdiem, un, pirms klausāmies Klavierkoncertu – Pavani, Adagio, Allegro Olivera Trīndla, "Sinfonietta Rīga" un vācu vidējās paaudzes diriģenta Marka Nīmana ierakstā, neliels stāstiņš par darbīgo pianistu."

Olivers Trīndls ir viens no tiem nerimstošajiem entuziastiem, kas atkal un atkal atrod un atskaņo aizmirstus vai nemaz neatskaņotus opusus. Viņa devums romantiskās un laikmetīgās mūzikas atradumu ieskaņošanā ir turpat 150 mūzikas albumu ierakstu!

Pianista repertuārs aptver vairāk nekā 100 klavierkoncertu un simtiem kamermūzikas opusu, no kuriem lielākajai daļai Trīndls bijis pirmatskaņotājs un dokumentētājs ierakstos.

Pats galvenais viņa nopelns ir, ka viņš daudzus no atgūtajiem autoriem un viņu skaņdarbiem atgriež koncertdzīvei. Pianists sadarbojies ar daudziem atzītiem orķestriem, kamermūzikas partneru vidū ir Dāvids Geringas, Sabīne un Volfgangs Meijeri, Kristians un Taņa Teclafi, Jērgs Vidmans, un tā tālāk, arī stīgu kvarteti. Un krietnu laiku Olivera Trīndla sadarbību sarakstā ir arī "Sinfonietta Rīga".