Raidījumā “80.–90. gadu mija. Pasaules muzikālās idejas Latvijā” Orests Silabriedis mudina pievērst uzmanību tām muzikālajām parādībām, kas Latvijā ieviesās līdz ar atmodas kulmināciju un valsts neatkarības atjaunošanu.

Dzīvojot aiz dzelzs priekškara, mūsu rīcībā bija salīdzinoši maz informācijas par jaunākajām tendencēm senāku gadsimtu mūzikas atskaņošanā un arī par laikmetīgo klasisko mūziku. 80.-90. gadu mijā situācija strauji mainījās.

Egils Straume rīkoja jaunās mūzikas festivālu "Arsenāls" (zināmā mērā tas bija slavenā kinofestivāla radinieks) un aicināja līdz tam nesatiktas zvaigznes no Eiropas.

Normunds Šnē izveidoja orķestri "Rīgas kamermūziķi", kas pievērsās vēsturiskā atskaņojuma iedzīvināšanai Latvijā, un to pašu kormūzikas jomā darīja Andra Veismaņa un Mārtiņa Klišāna vadītais kamerkoris Sacrum. Sigvards Kļava rīkoja nedzirdētas mūzikas koncertsēriju "Satikšanās mūzikā". Latvijas Radio koris iekļāvās Ziemeļvalstu radiokoru apvienībā.

Attīstījās amatieru kamerkoru kustība, te par piemēru kalpoja Imanta Kokara slavenā Rīgas kamerkora Ave Sol augstvērtīgā darbība, no kuras atvasinājās jauniešu koru vilnis, kur ar oriģinālu un augstvērtīgu darbību sevišķi izcēlās Māra Kupča un Kaspara Putniņa izveidotais koris “Balsis”.

Jaunu kvalitāti ieguva interese par renesanses un baroka mūziku, tika iestudētas baroka operas, Māris Kupčs izveidoja orķestri Collegium Musicum Riga un pievērsās padziļinātai Latvijas mūzikas vēstures izpētei.

Raidījumā Orests Silabriedis sarunājas ar diriģentiem Andri Veismani, Māri Kupču un Sigvardu Kļavu, komponistu Juri Vaivodu, kā arī visa šī laikposma aktīvu vērotāju Inesi Lūsiņu.