Veram vaļā stīgu kvareta "Akilone" jauno, šogad klajā laisto tvartu "Deep in the Forest", kurā stīgu kvartets "Akilone", kurā muzicē Magdalēna Geka (pirmā vijole), Elīze Debendelaka (otrā vijole), Perīne Gijemo-Munka (alts) un Lisija Merkā (čells), ieskaņojis Antonīna Dvoržāka mūziku: apjomīgo 14. stīgu kvartetu Labemolmažorā op. 105, kā arī krāšņās "Cipreses".
Šajā reizē skan 14. kvartets, bet pirms tam - arī saruna ar Magdalēnu Geku. Ar mākslinieci tiekamies Rīgas nedēļā, īsi pirms jaunās mūzikas festivāla "Arēna", jo citādi savu ikdienu viņa vada starp "Sinfonietta Rīga" koncertmeistares pienākumiem Latvijā un Franciju, kur mājo stīgu kvarteta "Akilone" kolēģes.
"Deep in the Forest" ir kvarteta ceturtais albums, savukārt kā otrais tas ir ar Magdalēnu Geku kā pirmo vijoli.
Intevijā runājam par Antonīna Dvoržāka mūzikas izvēli jaunajā tvarta, ko rosinājis stīgu kvartets "Ciprese", kas "Akilone" pavada jau kopš pirmsākumiem, par gatavošanos ierakstiem un radošo komandējumu uz Čehiju, apceļojot Dvoržākam īpašās vietās. Magdalēna atklāj, ka "Akilone" tomēr ir koncertkvartets, kam koncerta gaisotnē izdodas radīt vislabāko atskaņojuma variantu, kā arī par baznīcu, kas izraudzīta ierakstam un japāņu/franču skaņu režisoru.
Vēl būtisks ir instrumentu jautājums, kas kvartetā nebūt nav viendabīgs, jo skaņu buķeti veido viena senāka itāļu vijole, divi romantiski franču stīginstumenti un pavisam jauniņš mūsdienās radīts alts.
Pavisam drīz kvartets "Akilone" muzicēs arī Latvijā...
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X