Kā teikts albuma ceļavārdos, tad „viens no slavenākajiem pūšaminstrumentu kvintetiem pasaulē – Carion, atgriežas ierakstu kompānijā Odradek Records nevien ar savu skatu uz Terija Railija leģendāro kompozīciju „In C”, bet arī ar Karla Nilsena pūtēju kvinteta jaunu interpretāciju, pieskaņotu darba simtgadei, par ko Carion guvis lielu atzinību. Norāde Carion in C albuma nosaukumā atsaucas gan uz Treija Railija darba, gan savu -  Carion - nosaukumu, gan arī uz ansambļa mītnes vietu, kas ir Kopenhāgena.” Ansambļa sastāvā -  flautiste Dora Šereša, mežradznieks Dāvids M. A. P. Palmkvists, fagotists Nilss Anderss Vedstens-Larsens un latviešu mūziķi klarnetists Egīls Šēfers un obojists Egils Upatnieks.

Carion svaigā pieeja kamermūzikai ir izpelnījusies lieliskas autoritatīvo izdevumu Gramophone un BBC Music Magazine atsauksmes, ieguvusi Dānijas Radio balvas un iTunes vietnes „2015. gada labākā albuma” godu. Viņu jaunākie mūzikas videoklipi You Tube platformā rāda miljoniem skatījumu, bet Ģerģa Ligeti „Sešu bagateļu” lasījums kļuvis par parauginterpretāciju, kas tiek demonstrēta mūzikas studentiem visā pasaulē.

Atsakoties no statiska uzstāšanās veida, Carion uz skatuves darbojas gluži kā aktieri, iesaistoties teatrālās izdarībās gan cits ar citu, gan – ar klausītājiem!

Bet studijas ieraksti viņiem ļauj iziet ārpus dzīvās uzstāšanās telpas, atkārtot frāzes un motīvus līdz ideālajam skanējumam, tehnoloģiski miksēt un filtrēt skaņu, lai tā iegūtu jaunas īpašības, ievedot un savaldzinot klausītāju jaunā pūšaminstrumentu iespēju visumā. Šis intensīvais studijas darbs ir radījis unikālu rezultātu, kaut ko tādu, ko nekad neizdosies atkārtot uz skatuves: „Pat ne mēs paši!” – atzīst grupas mežradznieks Dāvids Palmkvists, apstiprinot, ka jaunais tvarts ir arī jauna mākslinieciska virziena demonstrējums ansamblim Carion.

Albums sākas un noslēdzas titulskaņdarbu – Terija Railija „In C.” Tā ir Carion versija par Railija slaveno 1964. gada opusu, kas tiek uzskatīts par vienu no pirmajiem minimālisma paraugiem mūzikā. Darbs sastāv no 53 īsām muzikālām frāzēm, kuras spēlētāji var atkārtot jebkurā secībā un skaitā, fonā saglabājot vienmērīgu pulsu, ko arī Carion dara, no komponista dotajām 53 frāzēm atlasot savu izejmateriālu, eksperimentējot ar dažādiem tembriem, sasniedzot dažādus sakņu efektus. Rezultāts ir suģestējoša un hipnotiska skaņu ainava, kas klausītāju aizved transam līdzīgā stāvoklī. 

Albumā ieskaņota arī latviešu mūzika - Polijā dzīvojošās komponistes Renātes Stivriņas miniatūru cikls „Cilvēks bez valsts.” Cikls komponēts 2021. gadā, veltīts ansamblim Carion un iedvesma tam gūta Kurta Vonnegūta tāda paša nosaukuma romānā, kas stāsta par izdomātu rakstnieku, kurš kļūst bezvalstnieks pēc kritisku komentāru izteikšanas par ASV.

Miniatūras atspoguļo romāna dažādās noskaņas un tēmas: vientulību, ironiju, humoru un cerību. Miniatūru nosaukumi: „Māksla,” „Bildes,” „Šaubas,” „Pikaso” un „Žirafes.”

Carion jaunākā albuma programmā - arī Karla Nilsena pūšaminstrumentu kvintets, kura 100. pirmatskaņojuma gadskārta apritēja 2022. gadā. Nilsena Kvintets tapa pēc tam, kad skaņradis, personiskās un radošās krīzes mākts, izdzirdējis Kopenhāgenas pūšaminstrumentu kvinteta mūziķus mēģinām Mocarta koncertsimfoniju. Dzirdētais atgriezis Nilsenu pie mūzikas, un viņš nekavējoties šim sastāvam sakomponējis savu pūšaminstrumentu kvintetu.

 

Programmā:

 

Terijs Railijs In C
Renāte Stivriņa Miniatūru cikls "Cilvēks bez valsts"
Karls Nīlsens Pūšaminstrumentu kvintets op. 43
Volfgangs Amadejs Mocarts Pirmais divertisments Mibemolmažorā KV 113 Dāvida Palmkvista aranžējumā
Dāņu tautas melodija "Es sapņoju sapni" (I dream the dream) Dāvida Palmkvista aranžējumā