Beatriče Rana ir aktīvi koncertējoša itāļu pianiste, kura klavieres spēlē kopš četru gadu vecuma, bet deviņos gados jau kopā ar orķestri atskaņojusi J.S. Baha faminora koncertu.

2019. gadā ierakstu firmā Warner Classics  izdot`qa albuma programmā kopīgais ir atspulgi - dažādos veidos, dažādos stilos, turklāt katrai kompozīcijai bijusi kāda saistība ar deju.

"Kad spēlēju Ravela miniatūras "Skumjie putni" vai "Laiva okeānā", redzu savas dzimtās zemes ainavas," saka pianiste. "Kādā augusta dienā vasaras svelme ietekmē putnu balsis, tie dzied ar mazāku spēku. Vēl prātā nāk Salento pludmale Apūlijā, kur bērnībā pavadīju vasaras. Vienā pusē šalc priežu meži, otrā - paveras līcis."

"Ravels man vienmēr bijis tuvs, bet pirms dažiem gadiem dzirdēju, kā "Atspulgus" spēlē Svjatoslavs Rihters, un tas uz mani atstāja dziļu iespaidu."

 ""Ugunsputns" Guido Agosti pārlikumā - ir gluži kā runāt Stravinska valodā ar itāļu akcentu. Starp Stravinska pieeju un Agosti veikumu 1928. gadā ir atšķirības. Stravinskis atskaņotājmāksliniekam deva ļoti konkrētas norādes, bet Agosti atstāj daudz lielāku brīvību. Agosti bija pasniedzējs Džuljarda skolā Ņujorkā un uz ASV viņš aizveda vairākas savas transkripcijas kopijas, šis darbs kļuva visai populārs, bet vēlāk tika aizmirsts. Es nesen dzirdēju, kā Amerikā to spēlē kāds jauns pianists, un man tā bija īstena atklāsme," saka pianiste.

"Stravinska "Petruška" ir kā harmonijas revolūcija, jo komponists harmonijas ideju apgriež kājām gaisā - disonanse kļūst par darba centru,"

tā saka pianiste Beatriče Rana."Ravela Valsī ir valšu lauskas, jeb spoguļa gabali, kur atspulgi sadalās divās daļās. Pirmajā kāds vīrs dodas cauri miglai, lai nonāktu balles zālē, kur virpuļo dejotāji. Valša ritms pamazām kļūst aizvien spēcīgāks. Nonākot zālē, vīrs dodas no vienas telpas un nākamo, nokļūstot aizvien citā dejā. Skaņdarba vidusdaļā ir lūzums, pēc tam dejas ir mainījušās. Valsis joprojām ir atpazīstams, bet jau ar citu harmonisko spriedzi."