"Klasikā" pirmoreiz tiek vērts albums The Protecting Veil Sir John Tavener. Matthew Barley (Signum Classics, 2019). Tā ieskatam izvēlēts albuma titulskaņdarbs "Sargājošais plīvurs” (1989) un paša solista aranžētais opuss Mother and Child (2003), jo tieši šo abu ievērojamā angļu komponista Džona Tavenera (Sir John Tavener, 1944–2013) paraugu ieraksti noritējuši Rīgas Svētā Jāņa baznīcā kopā ar kamerorķestri Sinfonietta Rīga.

Britu čellists Metjū Bārlijs pie mums muzicējis vairākkārt kopš 2010. gada, pateicoties Introvertās mūzikas festivāla Ad Lucem mākslinieciskajai vadītājai Sandrai Zandbergai, kuras vārds lasāms arī albuma bukletā rakstītajās pateicības rindās. Tvarta atvēršanas svētkos līdz ar mūziku Maruta Rubeze piedāvā gan sarunu ar Sandru Zandbergu, gan ar viņas starpniecību saņemto Metjū Bārlija sveicienu "Klasikas" klausītājiem.

Metjū Bārlijs, komentējot sadarbību ar Sinfonietta Rīga mūziķiem, akcentē šī kolektīva īpašo skaņu (viņaprāt tās būtība slēpjas spēcīgajās krievu stīginstrumentu skolas tradīcijās, kas iederas ortodoksālo pareizticību pieņēmušā Džona Tavenera mūzikā), atsaucību viņa ideju realizācijā ("Sargājošā plīvura” interpretācija pilnveidota, čellistam vēl tiekoties ar pašu komponistu), ideālos ieraksta apstākļus, kā arī jauno pieredzi šīs mūzikas atskaņojumā bez diriģenta, kas, būdama riskanta dalītās uzmanības dēļ, ļāvusi sasniegt nepastarpinātās komunikācijas spēcīgo rezultātu.

Albumā, kura vadmotīvs ir "mūžīgi sievišķais” (titulskaņdarba pamatā ir 10. gadsimta leģenda par Dievmātes parādīšanos, ar plīvuru pasargājot no saracēņu uzbrukumiem), stāstā iekļaujas arī divu izcilu britu aktrišu lasītā Viljama Batlera Jeitsa (William Butler Yeats, 1865–1939) reliģiskā satura dzeja, un līdz ar mūziku divi tās paraugi īru aktrises Olvenas Fueres (Olwen Fouere) lasījumā – He Wishes for the Cloths of Heaven un The Mother of God ir šī vakara jaunatklājuma sajūtu papildinājums.