"Klasikā" pirmoreiz - izlase no ērģelnieces Ivetas Apkalnas jaunā tvarta Tryptichon: Vasks. Bach. Liszt (2021). Līdzās mūzikai - arī telefonsaruna ar Ivetu Apkalnu Berlīnē!

Klausāmies Johana Sebastiāna Baha Triosonāti reminorā BWV 527, Ferenca Lista Fantāzija un fūga par BACH tēmu, bet iepazīšanos sākam ar Pētera Vaska "Balto ainavu".

Vaicāta, vai tieši ar šo skaņdarbu saistītas arī skaistās fotogrāfijas šajā albumā, kas liecina gan par baltumu, gan Latviju, Iveta Apkalna telefonsarunā no Berlīnes labprāt atklāj: "Īstenībā ļoti saistītas! Lai gan veidojot albuma vāciņu un arī bukleta foto, tik ļoti intensīvi nedomāju tieši par "Balto ainavu", pilnīgi noteikti diska vizuālajā noformējumā vēlējos atspoguļot to, cik ļoti man šajā laikā, kad šis disks tapa, trūka Latvijas, un to, cik ļoti šajā mūzikā – un, starp citu, ne tikai Pētera Vaska opusos, bet arī Baha un Lista mūzikā – es tomēr redzu un dzirdu Latviju. Es patiešām vēlējos atspoguļot to, cik skaista ir Latvijas daba un Piejūra, un kaut nelielā mērā tajās projicēt arī tukšumu, kādā mēs tik ļoti ilgu laiku dzīvojām un kāds mums daļēji tika dots arī kā dāvana, kā laiks pārdomām."

Māksliniece neslēpj – ne brīdi nav šaubījusies, ka fotosesija noteikti jāveic Latvijā: "Un, protams, pie jūras! Nevēlējos tādu izskaistinātu un saulaini baltu smilšu fotogrāfiju, bet tādu, kādu mēs redzam uz šī diska vāciņa – ka tev ir dots plašums, ļoti, ļoti daudz telpas, gaisa, veries horizontā un tev ir šī garā un tālā ceļa iespējas. Fotosesijas dēļ speciāli uz vienu dienu lidoju uz Latviju. Fotogrāfiju autore ir Aiga Rēdmane-Raģele – brīnišķīgā latviešu fotomāksliniece, un tas viss bija sava veida brīnums: ārā bija mīnus viens grāds un, protams, fotosesija nenotika tikai piecas minūtes, bet gan vairākas stundas. Neslēpšu, ka visi bijām pārsaluši, bet – notika brīnums, jo no pelēkajiem mākoņiem, kuri sāka sabīdīties pa debess malām, tiešām sāka raudzīties saule, un tika uzķerts viens īpašs moments, kas atspoguļoja arī visa diska kopideju un kopdramaturģiju. Iegriežoties mājās uz šo neilgo fotosesiju, vēlreiz varēju iekšēji dzirdēt diska mūziku, kaut klātienē tā neskanēja."